חדשות

ה-NHS הודיע על תכנית למאבק ברישום יתר של אנטיביוטיקה בבתי חולים ומרפאות

התכנית, הגדולה בעולם עד כה לפי הודעת הארגון הבריטי, תכלול תמריצים בסך 850 מיליון שקל לפיקוח ולמעקב אחרי מרשמי אנטיביוטיקה מיותרים או מוגזמים בבתי חולים ובמרפאות קהילה

זיהומים (צילום: אילוסטרציה)

שירותי הבריאות הציבוריים של בריטניה (NHS) הודיעו באחרונה על יוזמה חדשה, שנועדה להיאבק בזיהומים בבתי החולים ובעמידות ההולכת וגוברת של חיידיקים לאנטיביוטיקה.

היוזמה, שלדברי ה-NHS, היא "תוכנית התמריצים הגדולה ביותר בעולם", לצמצום שימוש מיותר באנטיביוטיקה בבתי חולים, במרפאות קהילתיות ובקהילה עצמה, הוכרזה על רקע הערכות כי העולם עומד בפני עידן "פוסט-אנטיביוטי", אם שיעורי השימוש המוגברים יימשכו.

מטרת התוכנית היא לצמצם את מספר המרשמים לאנטיביוטקיה באופן גורף בבריטניה ב-4%

לפי ההודעה, התוכנית תחל באפריל הקרוב, ותכלול 150 מיליון פאונד (כ-850 מיליון שקל) בתמריצים שונים לבתי חולים שיסכימו כי רוקחים ורופאים-מומחים יפקחו על מתן המרשמים לאנטיביוטיקה הנעשים במסגרת המוסד.

בנוסף, מרפאות קהילתיות גדולות שיאמצו את צעדי הפיקוח המוצעים יוכלו לקבל עד 150 אלף פאונד (כ-850 אלף שקל) בשנה.

מטרת התוכנית היא לצמצם את מספר המרשמים לאנטיביוטקיה באופן גורף בבריטניה ב-4%. הפחתה זו תביא את המצב בחזרה לרמות השימוש בשנת 2013. התכנית גם כוללת מתן תמריצים כספיים לבתי חולים שיעקבו אחרי המרשמים הניתנים לאנטיביוטיקה במסגרתם, ויבצעו מעקב לאחר רישומם.

סימון סטיוונס, מנהל ה-NHS באנגליה, אמר לאחר ההכרזה, כי "עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה היא איום מרכזי לבריאות המאושפזים ולאיכות הטיפול המוצע להם. הצעדים החדשים יתווספו לעבודה שכבר נעשית ב-NHS כדי להילחם בשימוש היתר ובשימוש השגוי באנטיביוטיקה, כדי שגם בשנים הבאות חולים יהיו מוגנים מפני זיהומים קטלניים".

נושאים קשורים:  חדשות,  NHS,  עמידות לאנטיביוטיקה,  זיהומים,  תכנית תמריצים,  בריטניה,  חיידקים,  MRSA
תגובות