חדשות

האיגוד לרפואת ילדים קורא להורים לוודא שילדיהם מחוסנים נגד פוליו

בשבוע הבא יגיע לישראל צוות מומחים מארגון הבריאות העולמי, כדי להתרשם מהתהליכים שנוקט משרד הבריאות בנושא הפוליו

ראשי איגוד רופאי הילדים, פרופסור אלי סומך וד״ר צחי גרוסמן, קוראים להורים בכל הארץ לוודא שילדיהם מחוסנים כראוי כנגד פוליו.

פרופסור סומך וד"ר גרוסמן מסרו כי החיסון הניתן כיום, כחלק משגרת החיסונים, הוא חיסון בטוח ובעל יעילות גבוהה מאוד במניעת תחלואה בנגיף. במסגרת טיפת חלב, התינוקות בישראל מקבלים ארבע מנות של החיסון (בגיל 2, 4, 6 ו-12 חודשים) וכמו כן ניתנת מנת דחף בכתה ב'.

ראשי איגוד רופאי הילדים קוראים להורים לילדים עד גיל שש לוודא שילדיהם אכן קיבלו את כל סדרת החיסונים ולפנות לטיפות החלב להשלים את החיסונים לפוליו, בהתאם לצורך.

השלמת החיסונים לילדי בתי הספר שלא קבלו את החיסון בכתה ב', תיעשה במועד ובדרך שיקבע על ידי משרד הבריאות.

כמו כן, מדגישים ראשי איגוד רופאי הילדים את הצורך בהקפדה על כללי היגיינה אישית. נגיף הפוליו מופרש בעיקר בצואה ושמירה על כללי היגיינה - כולל הקפדה על נטילת ידיים וסבון לאחר שימוש בחדרי נוחיות ושירותים וכן לפני טיפול באוכל - מסייעת למנוע חלק גדול מההעברה של הנגיף.

בתוך כך הפיץ משרד הבריאות מסמך הכולל שאלות ותשובות בקשר לפוליו – והוא גם יעיל לשימושם של רופאי ילדים ומשפחה, כדי לתת תשובות לשאלות אפשריות בנושא הזה להורים.

משרד הבריאות גם הזמין צוות מומחים של ארגון הבריאות העולמי לבקר בישראל ולהתרשם מהתהליכים הננקטים בעקבות גילויי הפוליו במערכת הביוב בדרום הארץ . בשבוע הבא תגיע לארץ נציגות מטעם הארגון.
עד כה בוצעו התייעצויות טלפוניות עם נציגי ה-WHO וכן עם נציגי ארגון ה-CDC האמריקאי. מטרת הביקור היא לתאם את מדיניות הטיפול, תוך התחשבות ברמת החיסוניות הגבוהה של אוכלוסיית מדינת ישראל ובתנאים המיוחדים במקום.

לידיעה ב"ישראל היום" לחץ כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ארגון הבריאות העולמי,  חיסון פוליו
תגובות