חדשות

בעקבות גילוי שרידי הפוליו: גידול במספר הילדים שחוסנו בדרום

משרד הבריאות הודיע אתמול כי יחל לבצע סקר סרולוגי של בדיקות דם, במטרה למדוד מחדש את רמת החסינות נגד הנגיף באוכלוסייה

שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מרחיבים את היקף הניטור הסביבתי (דגימות ביוב) לנגיף הפוליו בכל הארץ; כך סוכם אתמול (יום ד') במשרד הבריאות.

כמו כן, הוחלט על ביצוע סקר סרולוגי של מאגר בדיקות הדם, במטרה לקבל מדד עדכני ביחס לרמת החסינות של האוכלוסייה לפוליו, בקבוצת הגיל השונות.

מאיסוף הנתונים שנעשה ביומיים האחרונים בטיפות החלב של משרד הבריאות בלבד (שמהוות כ-70% מכלל טיפות החלב בישראל, אך לא כוללות את טיפות החלב השייכות לרשויות תל אביב וירושלים או לקופות החולים) עולה, כי אתמול התחסנו כ- 2,500 ילדים עד גיל 6. בתאריכים המקבילים בשנה החולפת התחסנו כ- 2,300 ילדים, מכאן שנרשמה בימים האחרונים עלייה של כ-8% במספר המתחסנים. זאת, מבלי לקחת בחשבון את הגידול באוכלוסייה.

בין התאריכים 18-1 ביוני התחסנו בכל רחבי המדינה כ- 26,000 ילדים. בתאריכים המקבילים בשנה החולפת התחסנו כ-23,500 (עלייה של כ- 10%).

נראה כי בדרום, שם התגלו שרידי הפוליו במערכת הביוב של יישובים מרכזיים, ישנה מודעות גוברת לחיסונים: בבאר שבע התחסנו אתמול 431 ילדים, כאשר לפני שנה בתאריך המקביל התחסנו 289 בלבד. באשקלון התחסנו אתמול 219 ילדים, כאשר לפני שנה התחסנו 133.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  פוליו,  סקר סרולוגי
תגובות