מינויים

פרופסור ארדון רובינשטיין מונה ליו"ר האגודה הישראלית לסוכרת

פרופסור רובינשטיין מהמרכז הרפואי איכילוב, מחליף בתפקיד הציבורי את פרופסור מוטי רביד, המנהל הרפואי של בית החולים "מעיני הישועה"

פרופ' ארדון רובינשטיין (צילום: יח"צ)
פרופ' ארדון רובינשטיין (צילום: יח"צ)

פרופסור ארדון רובינשטיין נכנס בימים אלו לתפקידו החדש כיו"ר האגודה הישראלית לסוכרת. הוא החליף בתפקיד את פרופסור מוטי רביד, המנהל הרפואי של בית החולים "מעיני הישועה", שסיים קדנציה בת ארבע שנים. הוועד המנהל של האגודה בחר בפרופסור רובינשטיין ב-12 ביוני .

פרופ' ארדון רובינשטיין (צילום: יח"צ)

פרופ' ארדון רובינשטיין (צילום: יח"צ)

פרופסור רובינשטיין הוא מומחה ברפואה פנימית, לשעבר ראש היחידה למחלות מטבוליות וליפידים במרכז הרפואי "סוראסקי" (איכילוב) שבתל-אביב וקודם לכן מנהל מחלקה פנימית בביה"ח "הלל יפה" בחדרה. הוא בוגר בית ספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. כמו כן סיים לימודי מיקרוביולוגיה (MSc) באוניברסיטת תל-אביב.

בנוסף ללימודי הרפואה למד היסטוריה של האמנות באוניברסיטה העברית בירושלים וקיבל רישיון לעסוק ברפואה בשנת 1972. הוא משמש כמרצה במעמד פרופסור מן המניין בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ת"א. בעבר כיהן פרופסור רובינשטיין כמזכיר וכגזבר האגודה הישראלית לסוכרת וכמארגן הכנס המדעי השנתי שלה.

כמו כן, כיהן כנשיא, מזכיר וגזבר החברה הישראלית למחקר, מניעה וטיפול בטרשת עורקים וכיו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי "סוראסקי".

פרופסור רובינשטיין מרכז את הכתיבה והפרסום של ההמלצות לרופאים בסוגיות הקשורות במניעת מחלות לב וכלי דם מטעם ההסתדרות הרפואית בישראל; הוא פעיל בהגברת המודעות, בקרב הרופאים, לטיפול בגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם.

פרופסור רובינשטיין מנהל מרפאת סוכרת לפליטים בתחנה המרכזית בתל-אביב, כיו"ר ארגון רופאי ת"א. הוא גם חבר במועצה הלאומית למניעת מחלות לב, המועצה הלאומית לסוכרת ובוועדת ההיגוי של הפדרציה הבינלאומית בתחום הליפידיולוגיה הקלינית.

פרופסור רובינשטיין חיבר יותר מ-100 עבודות מחקר העוסקות בסוכרת ובמשק השומנים בדם. כמו כן כתב שני ספרים בתחום מניעת מחלות לב וערך ספרים נוספים. ספרו הפופולארי "הכול על הלב" הופיע בהוצאת אריה ניר ב-2006.

נושאים קשורים:  מינויים,  חדשות,  האגודה הישראלית לסוכרת,  פרופסור מוטי רביד,  פרופסור ארדון רובינשטיין
תגובות
פרופ׳ איתן סקפה
08.07.2013, 20:47

ברכות מקרב לב לארדון.
איש ראוי ובעל יכולות. יצירתי.
אני צופה לארגון שבראשותו השגים לא מבוטלים תחת מנהיגותו.
איתן סקפה

אהרון ורחל צציק
14.07.2013, 00:13

מזל טוב למינוי