• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מקרה שפעת ראשון החורף; משרד הבריאות שב וקורא לציבור להתחסן

שר הבריאות יעקב ליצמן התחסן הבוקר (יום ה') בבית ספר יסודי במבשרת ציון, ובירך על חיסון הילדים בכיתות ב' במסגרת בית ספרית - ולא במסגרת קופות החולים

פרופ' איתמר גרוטו (מימין) מזריק את החיסון לשפעת לשר הבריאות, יעקב ליצמן בשנה שעברה (צילום: משרד הבריאות)

מקרה ראשון של שפעת מסוג A התגלה באשה ישראלית; כך הודיע הבוקר (ה') משרד הבריאות, שציין כי זהו המקרה הראשון בעונת השפעת הנוכחית. הבוקר גם התחסנו שר הבריאות, יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב והמשנה למנכ"ל פרופ’ איתמר גרוטו, בבית הספר היסודי "מולדת" במבשרת ציון, יחד עם ילדי כיתה ב' .

השר ליצמן אמר: "התחסנתי הבוקר נגד שפעת ואני קורא לציבור לבוא ולהתחסן. החיסון מהווה הגנה בטוחה ביותר מפני השפעת. זה הזמן לגלות אחריות לבריאות שלנו, לילדים שלנו ולסביבה בריאה ומוגנת".

פרופ' איתמר גרוטו (מימין) מזריק את החיסון לשפעת למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב (צילום: משרד הבריאות)

פרופ' איתמר גרוטו (מימין) מזריק את החיסון לשפעת למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב (צילום: משרד הבריאות)

"השנה", הוסיף השר, "התחלנו במהלך חיסון לתלמידי בתי הספר במסגרת שירותי בריאות התלמיד והחיסונים ניתנים בתוך בתי הספר. השנה נחסן את תלמידי כיתה ב׳. במשך הזמן נרחיב גם ליתר הגילאים. המטרה למנוע עומסים בבתי החולים, בקופות החולים ובטיפות חלב".

מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב מסר: "הבוקר גילינו שהשפעת כבר כאן. חשוב להקדים ולהתחסן כעת. החיסון נגד שפעת הוא בטוח. זו הדרך הטובה ביותר לעבור את החורף בשלום".

ההמלצה היא לחסן את כל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה. המלצה מיוחדת להתחסן מיועדת, כמדי שנה, לקבוצות הסיכון: אנשים עם מחלות כרוניות, בני 65 ומעלה, נשים הרות וילדים עד גיל 5. הרשימה המלאה מופיעה בתדריך החיסוני לשפעת, באתר משרד הבריאות.

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסונים,  שפעת,  משרד הבריאות,  עונת השפעת,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות

הזרקה לתוך שריר הדלטואיד: מתבצעת ולאחר חיטוי כמובן כשתי אצבעות מתחת לעצם הכתף. לפי התמונות בכתבה אין לי שמט של מושג איפה הוא מזריק להם את החיסון?
אין אחים ואחיות בסביבת השר ועוזריו? אחיות זה העם הכי מיומן!
יום יפה
סאאידה

אנונימי/ת
10.10.2016, 10:57

צודקת.
זה נראה למשרד הבריאות הייתה חשובה יותר התמונה מאשר הפרקטיקה הנכונה. עדיף אחות לא מוכרת שתבצע את זה בצורה מקצועית, מאשר בעל תפקיד בכיר שיבצע בצורה פחות מיומנת.