חדשות

מחקר בבריטניה: קיים קשר בין תחלואה בהפטיטיס לבין הופעת פרקינסון

חוקרים מצאו, כי אצל חולי הפטיטיס B הסיכון לפרקינסון גדול ב-76% ובקרב חולי הפטיטיס C הסיכון גדול ב-51%, בהשוואה לאוכלוסייה

נגיף HCV, הפטיטיס C (צילום:אילוסטרציה)

חולים בהפטיטיס B ובהפטיטיס C נמצאים בסיכון מוגבר לחלות בפרקינסון, למרות שהסיבות לקשר בין שתי המחלות אינן ידועות; כך דווח בשבוע שעבר במחקר שהתפרסם בכתב העת Neurology.

המחקר נעשה בבריטניה, תוך שימוש ברשומות רפואיות של 100,390 אנשים שאושפזו עם צורות שונות של הפטיטיס בין השנים 1999 ל-2011. החוקרים ערכו השוואה של שיעורי תחלואת הפרקינסון בקבוצת חולים זו מול שיעורי התחלואה ב-6 מיליון אנשים שאושפזו באותה תקופה לטיפול כירורגי, כמו טיפול בקטרקט, ניתוח החלפת ברך או טיפול בדליות.

התברר, כי אצל חולי הפטיטיס B הסיכון לפרקינסון גדול ב-76% ובקרב חולי הפטיטיס C הסיכון גדול ב-51%, לעומת קבוצת הביקורת. לא נמצא קשר בין חולי HIV לבין סיכון מוגבר לפרקינסון.

המחקר, הדגישו עורכיו, הוגבל רק לאלו שאושפזו ולצוות המחקר לא היה מידע לגבי חומרת מחלת הההפטיטיס שלהם או הטיפולים שעברו בעטיה.

ד"ר ג'וליה פרקפור מאוניברסיטת אוקספורד, החוקרת הראשית, אמרה כי "איננו בטוחים בקביעת סיבת הקשר שבין שתי המחלות אצל אותם אנשים – אולי יש קשר עם הטיפול שעברו ואולי לפרקינסון ולהפטיטיס יש גורמי סיכון משותפים. יהיה צורך במחקר נוסף להבהרת הסיבה".

נושאים קשורים:  חדשות,  הפטיטיס,  פרקינסון,  גורמי סיכון,  מחקר,  HCV,  HBV,  HIV
תגובות