חדשות

משרד הבריאות: עלייה במקרי צהבת בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים

המשרד לא סיפק נתונים מספריים, אולם בעקבות העלייה בהידבקות בהפטיטיס A בקהילה זו, שב וקרא למי שלא חוסן בעבר - להתחסן

חיסונים להפטיטיס (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות הודיע אתמול (א') כי על סמך דיווחים המגיעים אליו מסתמן כי חלה עלייה בתחלואה בדלקת כבד נגיפית מסוג A (הפטיטיס A) בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. עוד נמסר, כי גם הצטברו דיווחים על עלייה דומה בכמה ממדינות אירופה ובארה"ב.

המשרד לא פירסם נתונים מספריים, אולם לנוכח העלייה המסתמנת קרא שוב לגברים המקיימים יחסי מין עם גברים שלא חלו במחלה ושלא חוסנו בעבר – להתחסן בהקדם.

דלקת כבד נגיפית מסוג A ("צהבת A") מועברת מאדם לאדם לא רק באמצעות מזון הנגוע בנגיף, אלא גם דרך מגע מיני אורלי. היא מתבטאת בחולשה, בפגיעה בתפקוד הכבד ובצביעה אופיינית של העור בגוון צהוב. ההחלמה ממנה ממושכת. המחלה ניתנת למניעה באמצעות חיסון.

משרד הבריאות קרא לגברים המקיימים יחסי מין עם גברים לפנות לרופא המטפל בקופות החולים או ללשכות הבריאות לקבלת החיסון. החיסון כנגד צהבת A ניתן בחינם וללא תור, בשעות קבלת הקהל במרפאות החיסונים בכל לשכות הבריאות ברחבי הארץ, למעט במרפאות המין של המשרד בתל אביב ובחיפה.

בלשכת הבריאות תל אביב, בעקבות העלייה בהיארעות מקרי צהבת A בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, פתוחה מרפאת החיסונים פעמיים בשבוע בימים ג' וה', בין השעות 18:00-16:00.

נושאים קשורים:  חדשות,  צהבת,  הפטיטיס A,  קהילה גאה,  להט"ב,  הומוסקסואלים
תגובות