חדשות

אות כבוד לפרופ' שי אשכנזי באירוע האיגוד האירופי למחלות זיהומיות בילדים

מדלית כבוד הוענקה לפרופ' אשכנזי, המכהן כיו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, בטקס שהתקיים בסוף השבוע במדריד

כנס (צילום: אילוסטרציה)
כנס (צילום: אילוסטרציה)

בטקס שהתקיים בסוף השבוע במדריד הוענקה לפרופ' שי אשכנזי, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, מדליה מטעם האיגוד האירופי למחלות זיהומיות בילדים (ESPID), כהוקרה על תרומתו לאורך השנים לחינוך הרפואי בתחום המחלות הזיהומיות בילדים. רק שלושה רופאים בלבד מאירופה קיבלו בעבר מדליה זו.

פרופ שי אשכנזי (צילום: יח"צ)

פרופ' אשכנזי משמש ב-20 השנים האחרונות כמנהל מחלקת ילדים א' במרכז "שניידר" לרפואת ילדים בפתח תקווה. הוא מומחה במחלות זיהומיות וכיהן במשך שש שנים כחבר בוועדת ההשתלמות של האיגוד האירופי למחלות זיהומיות בילדים. אחר כך נבחר ליו"ר הוועדה.

בתקופה זו קידם השתלמויות רופאים והתמקצעות בתחום - בפרט לרופאים צעירים. כמו כן, עודד העלאת יוזמות חדשניות, ביניהן הצגה מדי חודש של חולה מורכב כמקרה מלמד בדיון שהתנהל באינטרנט. כן אורגנו השתלמויות מקומיות בתמיכת האיגוד, תואמה שליחת מרצים מובילים לארצות מתפתחות ואורגנה סדנה בת יומיים למתמחים במחלות זיהומיות ברחבי העולם. הסדנה מתקיימת מידי שנה במסגרת הכנס השנתי של האיגוד האירופי.

בנוסף, פרופ' אשכנזי מלמד בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ופעמיים זכה בתואר מורה מצטיין ובפרסים רבים. הוא ערך - יחד עם פרופ' מוטי שוחט – את ספר הלימוד "רפואת ילדים", שיצא ב-8 מהדורות מאז שנת 1985. ספר זה הוא ספר הלימוד העיקרי בעברית ברפואת ילדים.

עם זכייתו במדליית ההוקרה אמר פרופ' אשכנזי: "הדרכה של סטודנטים ורופאים צעירים היא משימה חשובה וחיונית לשמירת רמת הרפואה וקידומה. אני מלא סיפוק על שיכולתי לתרום לקידום הטיפול במחלות זיהומיות בילדים בארץ ובעולם. מחלות אלו הן הגורם השכיח ביותר לתחלואה בילדים. לצערנו עדיין כרוכים במחלות אלו סיבוכים ותמותה. אני רואה במדליית ההוקרה בגדר הבעת הערכה לכלל הרפואה בישראל ולתרומתה ברמה גלובלית".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' שי אשכנזי,  מדליה,  אות כבוד,  האיגוד הישראלי לרפואת ילדים,  האיגוד האירופי למחלות זיהומיות בילדים (ESPID)
תגובות
13.06.2017, 21:29

שי, מברוק