חדשות

טקסס: גבר מת כתוצאה מזיהום בחיידק אלים בו נדבק לאחר שעבר קעקוע

גבר בן 31 מטקסס מת כתוצאה מזיהום בחיידק אלים שחדר דרך קעקוע טרי שעשה לאחר ששחה במי מפרץ מקסיקו; 27 מקרים של הידבקות בחיידק דווחו עד כה בטקסס

קעקוע (צילום: אילוסטרציה)

גבר בן 31 מטקסס מת בחודש שעבר לאחר שחיידק אלים מזן Vibrio vulnificus, שנמצא במימי מפרץ מקסיקו, חדר לגופו ימים לאחר שעבר קעקוע חדש ברגל; על המקרה דיווח לאחרונה כתב העת BMJ Case Reports.

הרופאים שטיפלו בו, וביניהם ד"ר ניקולס הנדרן, שהוא אחד ממחברי הדו"ח על המקרה, סיפרו: "חמישה ימים לאחר שעבר קעקוע יצא הגבר לשחות. בדרך כלל אנחנו יודעים שזן אלים זה של חיידקים חודרים לגוף בעת אכילת רכיכות לא מבושלות אבל גם בעקבות מגע במים מזוהמים. החדירה נעשית דרך פצע פתוח שטרם הגליד במלואו או חתך.

"הגבר המקועקע הגיע לבית החולים Parkland Memorial שלושה ימים לאחר שנחשף לחיידק. מהר מאד, בתוך כשעתיים, נראה שינוי שהלך וגבר בצבע העור. מקום החבלה התרחב. הופיעו שלפוחיות. זה הרגע שבו נדלקה נורת האזהרה".

ד"ר הנדרן, דרמטולוג מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת סאות'ווסטרן בטקסס, ציין בדיווח כי הגבר סבל גם ממחלת כבד כרונית. אשפוזו נמשך חודשיים והוא פיתח זיהום ספטי.

החיידק הזה נוטה לשגשג בתקופה שבין מאי לאוקטובר, כאשר טמפרטורת מי הים עולה. אנשים עם מערכת חיסונית חלשה, כמו חולים במחלת כבד או סרטן ומי שמקבל טיפול לדיכוי המערכת החיסונית שלו (Immune suppressing therapy), נוטים במיוחד להידבק בחיידק, כך לפי ה-CDC.

בדיווחים על המקרה שהתפרסמו בתקשורת האמריקנית צוין, כי אמני קעקוע, בדרך כלל, מייעצים שלא לשחות בבריכות, בים, בנהר ובאגם וגם לא לרחוץ באמבטיה חמה בשבועות הראשונים לאחר ביצוע הקעקוע "כאשר הדיו עדיין טרי".

בחודש שעבר נאלץ גבר לעבור כריתת רגל וגבר נוסף היה בסיכון לאבד את רגלו לאחר ששניהם נדבקו בחיידק כאשר שחו במימי מפרץ מקסיקו, בקרבת האיים הקטנים גלבסטון ופורט ארנסס בקרבת העיר יוסטון בטקסס.

השנה כבר נרשמו 27 מקרים של הידבקות בחיידק הזה באותו אזור, כאשר 41% מהם היו כתוצאה ממגע עם מים. רוב הנדבקים החלימו.

נושאים קשורים:  חדשות,  קעקוע,  טקסס,  מפרץ מקסיקו,  חיידק אלים,  "חיידק טורף"
תגובות