חדשות

נפטר חולה שני שלקה בזיהום בחיידק האלים אצינטובקטר כתוצאה מתרומת איברים

במרכז הרפואי "איכילוב" מת בן 39 שקיבל תרומת כליה ולבלב מתורם שנדבק בעודו מאושפז בטיפול נמרץ ב"הדסה" בחיידק האלים אצינטובקטר; שלושה מושתלים אחרים מאושפזים במצב קשה אך יציב

ניתוח השתלת איברים (צילום: אילוסטרציה)

מושתל כליה ולבלב בן 39, שקיבל תרומת איברים שככל הנראה היתה מזוהמת בחיידק האלים אצינטובקטר, הלך אתמול (ב') לעולמו במרכז הרפואי "איכילוב", בו עבר את ההליך. הוא המושתל השני שנפטר כתוצאה מהשתלות איבריו של אותו תורם, בן 19 מבית שמש, שנהרג לפני שבוע בתאונת דרכים ושאושפז ב"הדסה" לפני שמשפחתו הסכימה לתרום את איבריו."ישראל היום" דיווח הבוקר (ג') כי שלושה מושתלים אחרים שקיבלו תרומת איברים מאותו מקור נמצאים במצב קשה אך יציב עקב הזיהום בחיידק האלים. מושתל אחר מאותו תורם, בן 53, מת ב"בילינסון" בשבוע שעבר.

מנהל מרכז ההשתלות הלאומי פרופ' רפי ביאר: "בישראל שיעורי ההצלחה בהשתלות גבוהים ועומדים על 90%, אך יש 10% שלא שורדים"

רק ארבעה ימים לאחר ביצוע ההשתלות התברר שהתורם נדבק בעודו מאושפז בטיפול נמרץ ב"הדסה" בחיידק האלים. משרד הבריאות הודיע לאחר מקרה המוות הראשון שיבדוק את נסיבות המקרה. תחקיר שנעשה במרכז הלאומי להשתלות העלה, שכל הבדיקות והטיפול היו בהתאם לפרוטוקול המקובל."כל הצוותים הרפואיים פעלו לפי הפרוטוקול המקובל ואי אפשר היה לפעול אחרת. זה מקרה מצער ואנחנו בודקים לגופו של עניין כל מקרה שתוצאותיו טרגיות. בישראל שיעורי ההצלחה בהשתלות גבוהים ועומדים על 90%, אך יש 10% שלא שורדים", צוטט בעיתון פרופ' רפי ביאר, יו"ר המרכז הלאומי להשתלות ומנהל "רמב"ם".

נושאים קשורים:  חדשות,  זיהום,  חיידק עמיד,  אצינטובקטר,  השתלה,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות