חדשות

ות"ת אישרה לאוניברסיטת אריאל להגיש תוכנית להקמת פקולטה לרפואה

האישור מהווה צעד נוסף בדרך לפתיחת בית ספר שישי לרפואה בישראל, באוניברסיטת אריאל; הכוונה היא להקים בבית הספר תכנית ארבע-שנתית בלימודי רפואה המיועדת לבעלי תואר ראשון בתחומים אחרים

המיליארדר שלדון אדלסון בטקס הנחת אבן פינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל (צילום: לע"מ)

הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אישרה לאוניברסיטת אריאל בשומרון להגיש תכנית להקמת פקולטה לרפואה; כך דיווח "ישראל היום" שלשום (ו'). אם התכנית תאושר – בית הספר השישי לרפואה בישראל עשוי להיפתח כבר בסוף השנה הבאה.

בדיווח נמסר, כי בחודש יוני האחרון הונחה אבן הפינה לבניין מדעי הבריאות והרפואה, שבו תפעל בעתיד הפקולטה החדשה. עלות הקמת המבנה מוערכת ביותר מ־100 מיליון שקלים. מרבית הכסף יגויס מתרומות, והמיליארדר שלדון אדלסון אחראי לרובן. אדלסון הוא גם הבעלים של "ישראל היום".

הות"ת אישרה לאוניברסיטת אריאל להגיש תכנית מפורטת, הכוללת היבטים אקדמיים וגם תכנית להכשרה קלינית. הות"ת תקיים מצדה בדיקה פיננסית בסוגיית ההיתכנות התקציבית של התוכנית והשלכותיה. אוניברסיטת אריאל התחייבה להקים את בית הספר לרפואה מתרומות ומתקציב שוטף, ללא סיוע המדינה.

בדיווח נמסר, כי האוניברסיטאות שבהן כבר פועלות פקולטות לרפואה "אינן מתלהבות מהמהלך" ומי שדוחף את הקמת בית הספר הוא שר החינוך נפתלי בנט, המשמש בתוקף תפקידו כיו"ר מל"ג.

עוד נמסר, כי הכוונה היא שתקום בבית הספר תכנית ארבע-שנתית בלימודי רפואה המיועדת לבעלי תואר ראשון בתחומים אחרים. ילמדו בה כ-70 סטודנטים בשנה. לצורך הלימודים הקליניים כבר נעשו התקשרויות עם בתי החולים "אסותא" באשדוד ובתל אביב, בית החולים "מעיני הישועה" וכמה מחלקות ב"וולפסון".

בחמישה בתי הספר לרפואה שכבר פועלים בישראל (האוניברסיטה העברית, תל-אביב, בן-גוריון, הטכניון ובבר-אילן בצפת) לומדים כ-4,000 סטודנטים. התומכים בפתיחת בית ספר שישי מציינים כי הוא יסייע להתגבר על המחסור ברופאים במערכת הבריאות.

אם יאושר לאוניברסיטת אריאל לפתוח את בית הספר שהיא מתכננת, מספר הסטודנטים שיתקבלו בכל שנה ללימודי רפואה יגדל מ-760 לכ-900 בשנת 2020. במקביל, נמסר, ות"ת החלה לבדוק יחד עם חמש הפקולטות לרפואה את יכולתן להגדיל את מחזור הסטודנטים בכל שנה.

נושאים קשורים:  חדשות,  אוניברסיטת אריאל,  פקולטה לרפואה,  ות"ת,  מל"ג,  נפתלי בנט
תגובות
אנונימי/ת
26.11.2017, 12:38

תוך כמה שנים נראה כמות לא מבוטלת של רופאים מובטלים.
יש חוסר התאמה בין כמות הסטודנטים לתקני ההתמחות.

אנונימי נכבד,
נכונה תחזיתך
באין תוכנית-אב לפיתוחה של מע' הבריאות המשוועת למיטות אישפוז נוספות
( ולמרות ההצהרות החוזרות על תוספת 1200 מיטות אישפוז חדשות-וגם זה לעג לרש - הרי לא קיימות נכון להיום תוכניות בניה בביצוע), ובהעדר מחלקות חדשות אין תוספת של תקנים (רופאים, אחיות, ועובדי רפואה אחרים !)
כן, אין תכלל תכנון נדרש לעשור הקרוב והמע' תלך מדחי לדחי עד לקריסתה - כנאמר ע'י הר'י והנתמך בדוחות מבקר המדינה ונגידת בנק ישראל !
והקברניטים - עסוקים במריבותיהם וקרבות השרדות !
אני מנסה להלחם באדישות הציבור - מנסה....
בברכה, פרופ' תיאו דב גולן.

28.11.2017, 08:39

מוסד ברמה אקדמית נמוכה ביותר

28.11.2017, 09:39

לא מבין מה זה. למה 4 שנים. זה מה שהינו צריכים? צריך בית ספר לרפוא נורמלי, שיצוא ממנו רופאים רגילים להחליף אותנו ולטפל בנו!