חדשות

האם החצבת חוזרת? 94 מקרי חצבת בישראל מתחילת השנה

בשבועות האחרונים דווחו 12 מקרים חדשים ביישובים בשומרון. היקף התחלואה החריג השנה חייב מבצע ריענון ידע לרופאים צעירים בנושא חצבת וחיסונים

חיסון נגד חצבת. אילוסטרציה

מאז תחילת 2018 נרשמו עד כה בישראל 94 מקרי חצבת לעומת 19 בתקופה המקבילה ב-2017. 12 מהמקרים החדשים נרשמו בשבועות האחרונים בשני ישובים בשומרון – יצהר ואלון מורה. לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות מעריכה כי שבע תלמידות בבית ספר אזורי הדביקו בחצבת עוד חמישה מבני משפחותיהן שלא חוסנו. כך מדווח הבוקר (ג') "ידיעות אחרונות".

בדיווח מובאים נתונים להשוואה בין מספר מקרי החצבת השנה, חודש בחודשו, לעומת 2017. התפרצות השיא היתה באפריל השנה - 33 מקרים, לעומת מקרה אחד ב-2017. אשתקד חודש השיא היה יוני עם עשרה מקרים בעוד שהשנה (נתונים חלקיים) כבר דווחו 22 מקרים.

ד"ר ערן קופל, רופא מנפת פתח תקוה במשרד הבריאות האחראית על יישובי השומרון, מסר לעיתון כי מבין הנדבקות החדשות ארבע מהישוב יצהר ושלוש מאלון מורה. כמו כן מסר כי בניגוד להתפרצות החצבת באיתמר בחודש שעבר, שבה נרשמה תחלואה חריגה ובעקבות זאת הוזהרו התושבים כי מי שלא יתחסן ייאלץ לשלם קנס וגם צפוי למאסר – במקרה הנוכחי, אין צורך בהפעלת סנקציות "מאחר שיש היענות טובה יותר לחיסונים", הוסיף ד"ר קופל. עם זאת, לא כל תושבי היישובים הללו בשומרון נענו לקריאת משרד הבריאות לקבל חיסון כדי לבלום את התפשטות המחלה המידבקת.

היקף התחלואה החריג השנה גם חייב מבצע ריענון ידע לרופאים צעירים בנושא חצבת וחיסונים כדי שיוכלו לאבחן את תסמיני המחלה שנעלמה כמעט בשנים האחרונות בארץ הודות לחיסונים שילדים מקבלים בטיפות חלב ובבתי הספר.

נושאים קשורים:  חצבת,  ישובי השומרון,  חיסונים,  חדשות,  התפרצות חצבת