חדשות

הר"י הודיעה: לא נשתף פעולה עם הנחיות המרכז הארצי למניעת זיהומים

ראשי האיגוד למחלות זיהומיות מותחים ביקורת על מדיניות משרד הבריאות בתחום זה וטוענים כי פעולות המשרד דווקא מגבירות את הזיהומים בבתי החולים

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י. "נחצה קו אדום שחייבים לתת עליו את הדעת". צילום: ביה"ח קפלן

כ־250 הרופאים מומחים למחלות זיהומיות מסרבים לשתף פעולה עם הוראות והנחיות המרכז הארצי למניעת זיהומים, שמפעיל את תכנית משרד הבריאות למניעת זיהומים ולצמצום השימוש בתרופות אנטיביוטיקה. כך דווח הבוקר רו רזניק (א') ב"ישראל היום".

בעקבות ביקורת חריפה ומתמשכת של ראשי האיגוד למחלות זיהומיות על מדיניות משרד הבריאות בתחום זה ואזהרות האיגוד כי פעולות המשרד דווקא מגבירות את הזיהומים בבתי החולים, הודיע לאחרונה יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' חגי ציון, למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כי הסתדרות הרפואית הורתה לרופאים מומחים לא לשתף פעולה עם הנחיות המרכז הארצי למניעת זיהומים במשרד הבריאות.

עוד דווח ב"ישראל היום" כי במשרד הבריאות שוקלים בצעד חריג לפנות לבית הדין לבקש צו מניעה שיאכוף על הרופאים חובה לשתף פעולה בפעולות המשרד בתחום זה.

ע

נושאים קשורים:  זיהומים,  המרכז למניעת זיהומים,  הר"י,  פרופ' ציון חגי,  זיהומים בבתי חולים,  חדשות,  אנטיביוטיקה
תגובות
אנונימי/ת
02.07.2018, 19:24

לא הבנתי מהן הנחיות משרד הבריאות ואיך הן גורמות לעליה בזיהומים ?
קרובה שלי אושפזה עם זיהום כליתי של חידק עמיד וספסיס והשתחררה מפנימית עם חידק אחר עמיד ודלקת ריאות וספסיס. האם משרד הבריאות לא אמור לטפל בזיהומים ?
הר״י ממשיכה בדרך של ועד עובדים ועושה לעצמה חופש בחירה בקבלת מרות החוק.
על משרד הבריאות לקחת אליו את המועצה המדעית ובכך לשים סוף להפקרות ההסתדרות הרפואית.
עד אז יש להפעיל את בתי המשפט. להר״י אין כל סמכות משפטית בניהול מערכת הבריאות יותר משיש לראש ועד בנמל. יש ממשלה נבחרת עם שר בריאות שיתחיל להפעיל מרותו.

אנונימי/ת
03.07.2018, 06:14

מסכימה עם כל מילה