חדשות

בדיון חירום במשרד הבריאות הוחלט: החיסון הראשון לחצבת לא יוקדם ויינתן בגיל שנה

איגוד רופאי בריאות הציבור: "טיפות החלב ושירות הבריאות לתלמיד נשחקו ויובשו במשך השנים ואינם מסוגלים כיום לספק את השירות הנדרש, בשגרה ובחירום"

חיסון ילדים. אילוסטרציה

בדיון חירום מיוחד שהתקיים אתמול (ב') במשרד הבריאות ועסק בהתפרצות החצבת נדונה, בין היתר, שאלת הורדת גיל החיסון לחצבת לתשעה חודשים.

דוברות משרד הבריאות מסרה כי בשל יעילות החיסון המוגבלת בגיל הזה והצורך לחזור על החיסון בגיל שנה, התקבלה ההחלטה שלא להוריד את גיל החיסון הקיים כיום ולהשאירו כפי שהוא, בגיל שנה בכל רחבי הארץ. זאת, למעט מוקדי התפרצות חצבת ספציפיים שנושא החיסון בהם ייקבע בהתאם לשיקול הדעת של רופאי המחוזות במשרד הבריאות.

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות, נציגי קופות החולים, יו"ר הועדה המייעצת למחלות זיהומיות פרופ׳ שמואל רשפון, יו"ר איגוד רופאי הילדים פרופ׳ שי אשכנזי ומומחים נוספים.

מנכ"ל משד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בדיון: "שיעור ההתחסנות בבתי הספר עומד על 95%. אין עוד שיעור כזה בשום מקום אחר. ישראל מובילה בשיעור ההתחסנות. אבל יש כיסים שבהם שיעורי התחסנות נמוכים מזה (85%-80%) .אנחנו בוחנים אפשרות להוסיף, בתנאים מסוימים, את האופציה שילדים לא מחוסנים לא ייכנסו לבית הספר כדי שלא לסכן את הסביבה".

איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית פרסם הבוקר את תגובתו: "במקביל לצעדי החירום שיש לנקוט לטיפול מיידי בהתפרצות החצבת הנוכחית, חובתנו לטפל בבעיות היסוד ולחזק את מערך חיסוני השגרה על מנת לטפל כראוי בהתפרצות הנוכחית ולמנוע התפרצויות נוספות.

"שירותי בריאות הציבור בכלל וטיפות החלב ושירות הבריאות לתלמיד בפרט, נשחקו ויובשו במשך השנים ואינם מסוגלים כיום לספק את השירות הנדרש, בשגרה ובחירום. לכן נדרשת השקעה משמעותית קבועה בכוח אדם ומשאבים נוספים, מעוגנים בחקיקה ובמנגנון עדכון, על מנת למנוע קריסה של מערך בריאות הציבור ולשמור על הביטחון הבריאותי של כלל הציבור".

ילדים במרפאה ההמטולוגית ב"איכילוב" נחשפו לחולה חצבת מאוקראינה

בתוך כך מדווח הבוקר (ג') "ישראל היום" כי עשרה ילדים חולי סרטן המטופלים במרפאה ההמטולוגית ב"איכילוב" נקראו לקבל טיפול מונע נגד חצבת לאחר שנחשפו לילד כבן שבע, חולה סרטן מאוקראינה, שאובחן אתמול אחר הצהריים כחולה בחצבת. משרד הבריאות צפוי לקרוא גם לנוסעים שהיו על הטיסה מאוקראינה לישראל שבה הגיע הילד החולה, להגיע כדי להיבדק ואם יהיה צורך לקבל את החיסון המונע.

הילד מאוקראינה הגיע לישראל במסגרת שירות התיירות הרפואית ב"איכילוב".

בדיווח נמסרה תגובת יו"ר השדולה בכנסת למען ילדים חולי סרטן, ח"כ איציק שמולי שאמר: "משרד הבריאות התרשל בתפקידו ולקח הימור מיותר ומסוכן על בריאות הציבור. בזמן שקרא לישראלים להתחסן המשיך להתיר בואם של תיירי מרפא גם ממקומות מוכי חצבת עבור בצע כסף. רק לפני כחודשיים הזהיר ארגון הבריאות העולמי מפני התפרצות מגפת החצבת באירופה, כשמספר המקרים הגבוה ביותר של 23 אלף מקרים נרשם באוקראינה".

נושאים קשורים:  חצבת,  חיסון חצבת,  טיפות חלב,  שירות הבריאות לתלמיד,  התפרצות חצבת,  חיסונים,  חדשות
תגובות