לימפומה/לוקמיה של תאי T

CADMI1 הינו מרקר דיאגנוסטי בשלב מוקדם של מיקוזיס פונגוידס

בחינת השימוש ב-CADMI1  כמרקר דיאגנוסטי

מיקוזיס פונגוידס (Mycosis fungoides, MF) הינה לימפומת תאי T העורית הנפוצה ביותר. פאצ'ים או פלאקים של MF בשלב מוקדם לעיתים מדמים הפרעות דלקתיות של העור, כולל פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס. גן למולקולה הדבקות תאים 1 (Cell adhesion molecule 1 gene,יCADM1), שזוהה בתחילה כגן מדכא גידול בבני אדם בסרטן ריאות, דווח כמרקר דיאגנוסטי עבור לוקמיה/לימפומה של תאי T במבוגרים.

החוקרים בחנו את ביטוי ה-CADM1 בתאי MF נאופלסטיים, במיוחד במהלך השלבים המוקדמים והעריכו את השימוש בו כמרקר דיאגנוסטי עבור MF.

לצורך כך, החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי על ידי שימוש בצביעה אימונוהיסטוכימית ואישרו את הביטוי של CADM1 ב-MF. החוקרים השוו את ביטוי ה-mRNA של CADM1 בדוגמיות של תאי MF ותאים עם הפרעות דלקתיות עוריות.

בסך כל תקופת המחקר 55 מתוך 58 דוגמיות של MFי(94.8%) נצבעו באופן חיובי ל-CADM1. אף אחת מ-50 הדגימות של הפרעות דלקתיות של העור הגיבה באופן חיובי (p<0.0001). החוקרים מצאו ביטוי mRNA של CADM1 בלימפוציטים האינטראדרמליים של מטופלים עם MF אך לא באלו של מטופלים עם הפרעות דלקתיות של העור.

לסיכום, תאים חיוביים ל-CADM1 עשויים להיות מזוהים בשלבים מוקדמים עם פחות תאים מוסננים ועשויים להיות שימושיים כמרקר דיאגנוסטי ל-MF בשלבים מוקדמים.

מקור: 

Yuki, A. et al. (2018) Journal of the American Academy of Dermatology. 79(6)

נושאים קשורים:  לימפומה/לוקמיה של תאי T,  מולקולת הידבקות תאים 1,  לימפומת תאי T עורית,  מחקרים,  מיקוזיס פונגואידס
תגובות