חדשות

במשרד הבריאות מעריכים: תחלואת החורף הקרוב תהיה קשה מהרגיל

יהיה צורך להרחיב בשעות פעילות מרפאות הקהילה ולתגבר את שעות העבודה של רופאים בבתי החולים | עיכוב בהגעת חיסוני השפעת לישראל

חיסון (צילום: פלאש 90)

בדיון שהתקיים במשרד הבריאות לשם בחינת היערכותה של מערכת הבריאות לקראת תחלואת החורף הקרוב, לערך מנובמבר ועד חודש מרץ, עלה הצורך להרחיב את שעות הפעילות של מרפאות קופות החולים, לתגבר בשעות העבודה של רופאים ואחיות במשמרות בבתי החולים ותורני חוץ וכן להגדיל הצוותים בחדרי המיון ובעמדות הנשמה. עם זאת וכל עוד הממשלה עתה במעמד של ממשלת מעבר זמנית, קיימת בשלב זה בעיה תקציבית לצורך התגבור וההרחבה. כך מדווח הבוקר (ה') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ראש חטיבת הרפואה ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים ד"ר אורלי וויינשטיין, ראש אגף רפואה כללית ד"ר סיגל ליברנט טאוב וכן ד"ר שירלי פורטוגז.

בסיכום הדיון, כפי שמדווח, נאמר: "הסימנים המקדימים מלמדים כי ייתכן שתחלואת החורף תהיה קשה השנה. תחלואת החורף (יוני-אוגוסט) בחצי הכדור הדרומי מתוארת כקשה מהרגיל. בשל עיכובים בייצור החיסונים ברמה העולמית, חיסוני השפעת יגיעו לישראל, כמו לשאר העולם, רק בנובמבר, תאריך מאוחר מהרגיל".

מעשית נקבע כי חטיבת הרפואה תעמוד בקשר עם הנהלות בתי החולים כדי לגבש מענה לנושאים שהועלו בדיון. בעניין סוגיית התקציב, מקווים בכירי משרד הבריאות להיענות מצד משרד האוצר.

נושאים קשורים:  תחלואת חורף,  משרד הבריאות,  חדשות,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
20.09.2019, 14:22

על פי ניסיון העבר, אין לתת אמון בשום תחזית של משרד הבריאות. ראינו כבר את המחזה המגוחך שהוא מביים מידי שנה וברור לנו שגם הפעם קנה חיסונים בכמות מוגזמת וכעת בונה לו את האליבי בעזרת תחזית מפחידה על החורף הקרוב. גם הפעם הכל יתברר כבלוף.
אי אפשר להאמין יותר למשרד הבריאות

לא מבין את בעית משרד הבריאות. ברי יש להם פתרונות בעבדו השנה:
קודם כול שיחלקו לכולם קנאביס
שיאפשרו ליבא סיגריות אלקטרוניות במחירי מבצע
שיביאו ארצ׳ה חיסונים לא יעילים בכמויות מוגזמות, כמו בשנה שעברה
שישנו את הדוח שכתבו כמו בדו"ח הפסיכיאטרים של משרד הבריאות בשנה שעברה
יכולים לאמץ את שיטת ביבי- אין כלום כי לא היה כלום ולכל גם לא יהיה כלום.

אנונימי/ת
21.09.2019, 23:46

מה הקשר לביבי? גם לפה צריך להכניס פוליטיקה זולה??

אנונימי/ת
20.09.2019, 17:23

יפה ,דר אייליג.
הבהרת את תשובתי בצורה מושלמת.

אנונימי/ת
21.09.2019, 11:42

זאת ההערכה הקבועה שלהם כל שנה.