• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ליצמן: "יש תקציב לסל - החולים יקבלו התרופות החדשות בדיוק ב-1 בינואר"

עם תחילת עבודתה של הוועדה להרחבת סל התרופות ל-2020 הודיע סגן שר הבריאות כי תקציב הסל יעמוד כאשתקד על 500 מיליון שקל וכי יש בכוונתו לנסות להגדילו ל-700 מיליון שקל

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר אתמול (א') עם תחילת עבודתה של הוועדה להרחבת סל התרופות לשנת 2020, כי סיכם עם שר האוצר משה כחלון שתקציב הסל לא יהיה נמוך מזה שהיה אשתקד, כלומר: לא פחות מ-500 מיליון שקל. "זה התקציב ולכן אי אפשר להגיד שאין תקציב לוועדת הסל", אמר ליצמן.

ליצמן הוסיף כי יש כוונה שבסופו של דבר יעמדו לרשות הוועדה 700 מיליון שקל, "אבל אנחנו לא יכולים כרגע להעלות את הסכום שעליו סוכם. ועדת הסל צריכה להתחיל את עבודתה למרות זאת. חולים צריכים לקבל את כל התרופות החדשות עבורם בדיוק ב-1 בינואר 2020".

בישיבתה המעשית הראשונה אתמול החלה הוועדה לדרג תרופות לאלרגיה, טיפולים חדישים באימונולוגיה קלינית, במחלות מטבוליות, מחלות זיהומיות וברפואת עיניים.

בדיווח ב-ynet נמסר כי מפלגת העבודה-גשר יוזמת חקיקת חירום לתוספת 750 מיליון שקל לתקציב סל הבריאות לשנת 2020 ועיגון בחוק של גידולו האוטומטי לשנים הבאות בשיעור של 1.6% לפחות, החל מ-2021.

בישיבת הדירוג הראשונה ניתן דירוג ראשוני לתרופות ולטכנולוגיות שבחלקן הוגשו כמועמדות חדשות וחלקן כלולות בסל הבריאות אבל עתה הוגשו להתוויה נוספת ועבור אוכלוסיות חולים נוספות. כמה מהתרופות שנדונו מיועדות למספר קטן של חולים.

לדוגמה, בדיון אתמול ניתן דירוג ראשון גבוה, כך שעברה לשלב הדיונים השני, לתרופה לוקסטורנה המיועדת לטיפול למניעת עיוורון לחולים ברטיניטיס פיגמנטוזה (RP). עלותה כ-800 אלף דולר לחולה. בישראל, על פי הערכה, כ-4,000 חולים במחלה זו אבל רק 11 מהם נושאים את הגן RPE65 ולכן רק אלה מתאימים לטיפול החדשני.

נושא אחר שנדון: הבקשה להכללת ה-PrEP - הטיפול המונע לנגיף HIV. הוא ניתן כיום במסגרת הביטוחים המשלימים של הקופות אבל לא מצוי עדיין בסל.

נושאים קשורים:  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  סל התרופות,  תקציב ועדת סל התרופות,  חדשות,  רטיניטיס פיגמנטוזה
תגובות