חדשות

תחלואת החורף בפתח: "ללא התקציב הנדרש מיידית, יהיו כאן אנשים בסכנת נפש"

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת זימן לדיון חירום את בכירי משרדי הבריאות והאוצר לדון בדחיפות בדרישת משרד הבריאות לתקציב מיוחד של 40 מיליון שקל להיערכות לתחלואת החורף

מתן חיסון נגד שפעת בקופת חולים. צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, הודיע אתמול (ג') כי ביום שני הקרוב (4 בנובמבר) יתקיים דיון החירום הדחוף בדרישת משרד הבריאות להקציב מיד כ-40 מיליון שקל לשם היערכות מערכת הבריאות לקראת עונת השפעת והחורף הקרוב. ח"כ גפני אמר כי לדיון זומנו בכירי משרדי האוצר והבריאות, לאחר שהאוצר לא השיב כלל לפנייה בנושא זה שהוגשה לו ממשרד הבריאות.

"חייבים לפתור ומהר את הבעיה מאחר שללא התקציב הנדרש מיידית, יהיו כאן אנשים בסכנת נפש ממש. הכסף הזה נדרש בוודאות להצלת חיים בחורף המתקרב", אמר ח"כ גפני.

בתוך כך גם נמסר כי מבצע חיסוני השפעת צפוי להתחיל במרפאות קופות החולים בשבוע הבא. בשלב זה הגיע לארץ רק כרבע מכמות החיסונים שהוזמנו – יותר משני מיליון מנות עבור כל ארבע הקופות. השנה, בניגוד לשנים קודמות, הגעת מנות החיסונים תהיה בכמה פעימות.

ד"ר רועי סינגר, סגן מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, צוטט הבוקר (ד') בהקשר זה ב"ידיעות אחרונות". בשבועות הקרובים, אמר, צפויים להגיע עוד כחצי מיליון ממנות החיסונים שהוזמנו. "יש כרגע עיכוב בתחילת שרשרת הייצור וההפצה של החיסונים, אבל אינני חושב שתהיה בעיה של זמינות או מחסור. המשלוח הראשון כבר הגיע ובתוך כמה שבועות כל שאר מנות החיסונים שהוזמנו יגיעו גם כן".

בתוך כך הזהיר פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "הגעת החיסונים בפעימות מייצרת קושי של תיעדוף: האם לחסן קודם את קבוצות האוכלוסיה שנמצאות בסיכון גבוה? מצב מערכת הבריאות מציבה אותנו בבעיה: אפילו לתרחיש הקל אנחנו לא מוכנים כמו שצריך. אם לא נטפל מיד במחסור במשאבים במערכת הבריאות, נשלם על כך מחיר כבד מאוד".

עם זאת ציין פרופ' לוין כי עונת השפעת הקשה שעברה באחרונה על אוסטרליה – שבה תחלואת השפעת הופיעה מוקדם מהרגיל בחודשיים לערך - איננה מצביעה בהכרח שכך תיראה עונת השפעת הקרובה בישראל, "אבל חייבים להיערך לכל תרחישי קיצון".

נושאים קשורים:  ח"כ משה גפני,  תחלואת חורף,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  חיסונים,  חיסון נגד שפעת,  חדשות,  ד"ר רועי סינגר,  פרופ' חגי לוין
תגובות
אנונימי/ת
30.10.2019, 19:10

התחזית לתחלואה הקשה, אינה מבוססת כלל על תחקירים רפואיים מיקצועיים אלא על גחמות של מנהלים במשרד האוצר והבריאות שכל קשר בינם לרפואה מונעת הוא מיקרי בלבד.
אין כאן מקום לדבר על שיקולים זרים אישיים,והמבין יבין.