נגיף הקורונה

השר ליצמן חתם על צו פקודת בריאות העם להתמודדות עם נגיף הקורונה

במשרד הבריאות מדגישים: אין בחתימת הצו משום הודעה על מצב חירום | הצו יאפשר לכפות אשפוז בבידוד של אדם שאובחן כחולה בקורונה במקרה שאינו מסכים להימצא בתנאי בידוד בבית חולים

מימין לשמאל: ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי, המשנה למנכ"ל המשרד פרופ' איתמר גרוטו, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב. "בקשר עם ארגון הבריאות העולמי"

שר הבריאות יעקב ליצמן חתם היום (ב') על צו פקודת בריאות העם המרחיב את סמכויות המשרד לצורך התמודדות עם נגיף הקורונה. בין השאר יתאפשר, על פי הצו, לכפות אשפוז בבידוד של מי שאובחן כחולה וינסה למנוע את הכנסתו לחדר בידוד מיוחד שהוכשר בבית החולים.

משרד הבריאות הודיע שאין בחתימה על הצו משום הודעה על מצב חירום, אלא רק שהוא נוגע להרחבת ההיערכות למתן מענה לכל תרחיש אפשרי.

החתימה על הצו מאפשרת למעשה למנכ״ל המשרד משה בר סימן טוב, לראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי ולרופאי המחוזות "לבצע במידת הצורך את כל הצעדים הנדרשים כדי להתמודד עם התפרצות הנגיף, אם וכאשר אכן יתברר שהגיע לארץ".

עד כה, כל האנשים שהובאו לבתי החולים השונים, כשהיה חשד שמא נדבקו בנגיף, עברו בהם בדיקות מקיפות שסיפקו תוצאות שליליות.

השר ליצמן אמר: ״לאחר ישיבה עם גורמי המקצוע במשרד, חתמתי על הצו שרשמית מוסיף את נגיף הקורונה לרשימת מחוללי המחלות המידבקות וזאת בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי שישראל נמצאת עימו בקשר יומיומי."

עוד אמר השר: "חשוב לי להרגיע את הציבור שהחתימה על הצו איננה בגדר הכרזה על מצב חירום בישראל, אולם היא נותנת את האפשרות לנקוט את כל הצעדים הנדרשים, בעת הצורך. כעת אין בישראל חולה שמצבו מוגדר כמאומת שנדבק בקורונה, אולם אך אנו ערוכים גם לכך״.

נושאים קשורים:  צו פקודת בריאות העם,  נגיף הקורונה,  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות