נגיף הקורונה

היערכות ב"שיבא" לקליטתם בבידוד של הנוסעים הישראלים מספינת הקרוזים ביפן

צוות רפואי ייעודי יטפל בשוהים בבידוד במנותק משאר המחלקות ולא יבוא במגע עם חולים אחרים | מבנה הבידוד מנותק ממערכות הביוב, המים והאוורור של "שיבא"

בית החולים שיבא, תל השומר. צילום: דוברות "שיבא"

לקראת הגעתם לארץ של הנוסעים הישראלים מספינת הקרוזים ביפן, כנראה ביום חמישי, והכוונה להכניסם לבידוד ל-14 יום במתחם מיוחד בבית החולים שיבא, בתל השומר, נמסר הבוקר (ב') ממשרד הבריאות כי הם יעברו במהלך שהותם בדיקות מקיפות כדי לשלול אפשרות שנדבקו בנגיף.

המבנה שיועד לקליטתם מבודד ונמצא בקצה מתחם בית החולים, מרוחק ממבני האשפוז והמחלקות השונות, הוא גם מנותק ממערכות הביוב, המים והאוורור של בית החולים והותקנו בו מערכות עצמאיות. המזון שיקבלו הנוסעים החוזרים בתקופת הבידוד יגיע ממטבח נפרד. יטפל בהם צוות רפואי ייעודי שיהיה מנותק משאר בית החולים ולא יבוא במגע עם חולים ומטופלים אחרים. אנשי הצוות ימוגנו.

בחלק מפרוצדורות הטיפול בהם ייעשה כנראה שימוש באמצעים של רפואה מרחוק. המבנה מיועד להסגר בלבד ואיננו כולל חדרי בידוד נשימתי. נוסע שיפתח במהלך הבידוד תסמינים ויימצא שהוא נשא של הנגיף, יועבר לאזור אחר בבית החולים שבו חדרי הבידוד הנשימתי.

בשבוע שעבר הציג משרד הבריאות לתקשורת את "אוהל הבידוד" שנבנה ב"שיבא". יש בו 12 מיטות. בבית החולים הובע חשש כי מאחר שרשימת המדינות שלגביהן הוטלה חובת הבידוד הורחבה אתמול, צפוי עומס מטופלים. עוד הועלה חשש כי הידיעה על כך שישראלים שחזרו מהספינה ביפן ישהו בהסגר עלולה לגרום למטופלים עם מחלות אחרות להימנע מפנייה לבית החולים בתקופה הקרובה ולכן ננקטו האמצעים לשם הרגעת הציבור בכל הקשור לתפקוד השוטף של בית החולים.

חובה לשוב ולהדגיש: הפרת חובת הבידוד הביתי המוטלת עתה על כל מי שחוזר לישראל מחמש ממדינות באסיה (סין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו) משמעותה עלולה להיות עונש שבין שישה חודשי מאסר ועד שבע שנים וכן קנס - בהתאם לפקודת בריאות העם,  מאחר שזו יכולה להיחשב כעבירה פלילית הנוגעת ל"הפצת מחלה".

הבוקר מסר משרד הבריאות: "מדינת ישראל נערכת להבאת אזרחיה הנמצאים על ספינת הקרוזים נסיכת היהלום מול חופי יפן בתנאי בידוד הגנתי. שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד הבריאות משה בר סימן טוב הנחו את 'שיבא' על ההיערכות לקליטת הישראלים מיד עם הגעתם לארץ. במהלך שהיית המטופלים ביחידה הייעודית, ימשיך 'שיבא' בפעילותו השוטפת, תוך הפרדה מלאה – פיזית ותשתיתית – ממתחם הבידוד".

השר הוסיף: ״אנחנו עובדים בתיאום עם שלטונות יפן, משרד החוץ וכל גופי החירום במדינה על מנת להשיב לארץ בשלום את הנוסעים. נעשה זאת תוך הקפדה יתרה על בריאות אזרחי ישראל והקפדה על בריאות הנוסעים. זה מהלך לוגיסטי מורכב".

פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות ב"שיבא", אמר: "המומחיות שלנו היא בהובלה ובטיפול במשימות חירום לאומיות וכך נעשה גם במקרה זה - במקצועיות ובאחריות".

נושאים קשורים:  בית החולים שיבא,  בידוד,  מגיפה,  פרופ' אלחנן בר-און,  התפרצות מחלה,  נגיף הקורונה
תגובות