קורונה עולמי

חשש מהדבקה מבעלי חיים: טיגריסית בגן החיות בניו יורק נדבקה בנגיף קורונה

ככל הנראה נדבקה ממטפל בגן החיות בטרם פיתח את תסמיני המחלה | עדויות ממחקר בסין על הדבקה בנגיף הקורונה בין חתולים גדולים

לחתולים גדולים חלבון-קולטן מחוץ לתאי מערכת הנשימה ההומולוגי למקבילו אצל בני האדם. צילום: אילוסטרציה

נקבת טיגריס בת ארבע בגן החיות של ברונקס בניו יורק חלתה בקורונה – מקרה ראשון של בעל חיים בגן חיות בארה"ב. בעקבות זאת עלו מחדש השאלות האם בעלי חיים המצויים בקירבה עם בני אדם כמו חיות מחמד, חתולים, כלבים וגם חתולי רחוב ובעלי חיים בגני חיות, עלולים להעביר את הנגיף לבני האדם.

אמש (א') הודיעה החברה האמריקאית לשימור חיות הבר (WCS), המנהלת את גן החיות בניו יורק, כי נקבת הטיגריס המאלאי חלתה בקורונה. במתחם שבו היא נמצאת יש עוד שישה חתולים גדולים, ביניהם אחותה של החולה, שני טיגריסים מזן אמור ושלושה אריות אפריקאיים. כולם הציגו תסמיני שיעול לצד ירידה בתיאבון, מה שעורר חשד למצבם הבריאותי, אבל בשלב זה רק הטיגריס נמצאה חיובית לנגיף.

הסברה היא שהטיגריס נדבקה מאחד מאנשי הצוות המטפל בטרם היה תסמיני.

ידוע שלחתולים גדולים חלבון-קולטן מחוץ לתאי מערכת הנשימה והוא הומולוגי למקבילו אצל בני האדם. הקולטן ACE2 נשבר בעת חדירת הנגיף SARS-CoV2, מחולל ה-COVID19, וכך הנגיף חודר לתוך התאים ומשתכפל בהם.

שלשום הועלה לשרת ה-medrVix המיועד להצגת מחקרים שטרם עברו ביקורת-עמיתים דיווח ממכון מחקר בחרבין, סין, על הדבקה בנגיף קורונה בין חתולים גדולים, אף זאת בדרך של הדבקה טיפתית מרסיסי רוק. מחקר נוסף בנושא הזה הגיע מווהאן, סין, שם נבדקו 102 חתולים והתברר ש-15% מהם נמצאו נוגדנים לנגיף קורונה. הם נדבקו מבעל חיים אחרים או מבני אדם.

עדיין לא ידוע על מקרה שהנגיף עובר מבעל חיים לבן אדם וגם סוגיה זאת תשמש בקרוב נושא למחקר עקב משמעותה הרפואית עבור בני אדם.

נושאים קשורים:  הדבקה מבעלי חיים,  נגיף הקורונה,  גן חיות,  קורונה,  מגיפה,  חדשות,  חתולים גדולים
תגובות