קורונה עולמי

רופאים ואחיות מסין מעידים: התשה נפשית וגופנית בטיפול בחולי קורונה

צוות רפואי ממחוז הוביי בסין תיאר את החוויות והאתגרים בטיפול בחולי קורונה בשלביה הראשונים של התפרצות המגיפה

יעילות התרכיב הסיני סינוואק במניעת הידבקות נעה כנראה בין 50% ל-70%. צילום: אלוסטרציה

בשלבים הראשונים של התפרצות מגיפת הקורונה במחוז הוביי שבסין, מערכת הבריאות המקומית היתה מוצפת. רופאים ואחיות ללא ניסיון במחלות זיהומיות גויסו על מנת לטפל בחולים עם COVID-19. עד כמה שידוע לחוקרים, טרם פורסמו מחקרים המציגים את הניסיון של אנשי הצוות הרפואי בהתמודדות התפרצות נגיף הקורונה. החוקרים רצו לתאר את החוויות של הצוות הרפואי בשלבים הראשונים של ההתפרצות.

מדובר במחקר איכותני שבוצע בעזרת גישה אמפירית פנומנולוגית. רופאים ואחיות גויסו מחמישה בתי חולים לטיפול בחולי קורונה במחוז הוביי בעזרת דגימה על ידי מתן הצעה להשתתף במחקר או בשיטת "כדור שלג". המשתתפים השתתפו בראיונות טלפוניים עם שאלות לעומק שהתבססו חלקית על תבנית. הראיונות התבצעו בין 10 בפברואר ל-15 בפברואר 2020. הראיונות תומללו מילה במילה ונותחו באמצעות האדפטציה של Haase לשיטה הפנומנולוגית של Colaizzi.

למחקר גויסו תשע אחיות וארבעה רופאים. שלושה נושאים עיקריים עלו מניתוח הנתונים.

הנושא הראשון היה "האחריות המוחלטת לרווחת החולים – 'זוהי חובתי'". אנשי הצוות הרפואי התנדבו ועשו את המיטב שיכלו על מנת לדאוג למטופלים. לאחיות היה תפקיד חשוב ביותר במתן הטיפול למטופלי טיפול הנמרץ ובסיוע בפעולות היום יום.

הוא השני  היה "האתגרים שבעבודה במחלקות לטיפול בחולי קורונה. אנשי הצוות הרפואי אותגרו על ידי עבודה בתנאים חדשים ובקונטקסט שונה. בנוסף הם היו נתונים לתשישות כתוצאה מעומס העבודה וכתוצאה מהציוד המגן שלבשו, לפחד מפני הידבקות בנגיף בעצמם ומפני הדבקת אחרים, לתחושת חוסר אונים בנסיונם להתמודד עם מצב המטופלים ולקשיים בניהול מערכות יחסים בסיטואציה מלאת לחץ וחרדה.

הנושא השלישי היה "חוסן למרות הקשיים". אנשי הצוות הרפואי מנו מקרות רבים של תמיכה סוציאלית שקיבלו. כמו כן אנשי הצוות הרפואי השתמשו באסטרטגיות ניהול עצמי להתמודדות עם המשבר. זאת ועוד, אנשי הצוות הרפואי דיווחו שהם קיבלו תחושת התעלות מהתמודדותם עם המצב הייחודי הזה.

לסיכום, העבודה האינטנסיבית בתחילת משבר הקורונה התישה את אנשי הצוות הרפואי נפשית וגופנית. יחד עם זאת, אנשי הצוות הרפואי הראו חוסן ומסירות מקצועית בעודם מתגברים על הקשיים. החוקרים ציינו כי נדרשת תמיכה מקיפה על מנת לגונן על רווחתם ובריאותם של אנשי הצוות הרפואי, על מנת לקדם מוכנות ויעילות בניהול משבר.

נושאים קשורים:  צוות הרפואי,  תמיכה סוציאלית,  חוביי,  מגיפת הקורונה,  סין,  חולי קורונה,  חדשות,  קורונה,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
14.05.2020, 07:52

גם בשיטה הפנומנולוגית 13 משתתפים זה מעט