קורונה בישראל

פרופ׳ נמרוד מימון מ"סורוקה" מונה לראש תכנית ״מגן אבות ואמהות״

פרופ׳ מימון, שיזם לאחרונה הקמת חמ״ל לטיפול בבתי האבות באזור הדרום, יוביל את תכנית החירום שבה החל מנכ"ל "איכילוב" לטיפול באוכלוסיית בתי האבות והמוסדות הסיעודיים במגיפת הקורונה

פרופ' נמרוד מימון. "נושא בתי האבות והקורונה הוא נושא כואב". צילום: דוברות "סורוקה"

פרופ׳ נמרוד מימון, מנהל מחלקה פנימית ב׳, במרכז הרפואי סורוקה מקבוצת כללית, מונה לעמוד בראש תכנית ״מגן אבות ואמהות״ של משרד הבריאות, שמרכזת את תחום הטיפול בבתי האבות בישראל. פרופ׳ מימון ימשיך להוביל את תכנית החירום שבה החל פרופ׳ רוני גמזו, מנכ"ל "איכילוב", שמונה באופן זמנית לפרויקטור לניהול הטיפול באוכלוסיית בתי האבות והמוסדות הסיעודיים בעת מגיפת הקורונה.

מינויו של פרופ׳ מימון ניתן על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שהודו לו על ההירתמות למשימה חשובה זו. עוד בירכו על המינוי מנכ״ל ה"כללית" פרופ׳ אהוד דודסון ומנהל המרכז הרפואי סורוקה, ד״ר שלומי קודש.

פרופ׳ נמרוד מימון, תושב להבים בן 52, נשוי ואב לארבעה, מנהל מחלקה פנימית ב׳ בסורוקה בשמונה השנים האחרונות ולפני כן שימש כסגן מנהל בית החולים. בתקופה האחרונה שימשה מחלקתו כמחלקת קורונה ב׳, מחלקה נשימתית בה אושפזו מטופלים עם תסמיני קורונה.

פרופ׳ מימון, בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון.
התמחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי סורוקה ועבר התמחות־על ברפואת ריאות באוניברסיטת טורונטו בקנדה. בעל תואר מוסמך בניהול מערכות בריאות. מלמד וחוקר בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן־גוריון.

בחודש האחרון, עם התפרצות משבר בתי האבות, הוביל ביחד עם ראש עיריית באר שבע ועם דיקאן הפקולטה למדעי הבריאות הקמת חמ״ל לתכלול הטיפול בבתי האבות באזור הדרום.

פרופ׳ מימון אמר: ״האתגר שעומד לנגד עינינו הוא לשמור על ההורים של כולנו. במקביל למתן הגנה רפואית על בתי האבות, אני רואה חשיבות רבה בקידום רווחתם ובריאותם הנפשית של דיירי בתי האבות.
בנוסף, אני רואה במשבר שנקלענו אליו כהזדמנות לשפר את חיי הקשישים במדינת ישראל.

"קיבלתי על עצמי להוביל את המשימה הלאומית החשובה ואני מודה על האמון שנותנים בי. כחלק מהמשימה, נשתף קהילות וראשי רשויות לסיוע לאוכלוסיה המבוגרת שנמצאת באזוריהן. אני מאמין שבכוחות משותפים נצליח להגיע להישגים״.

נושאים קשורים:  פרופ׳ נמרוד מימון,  פרופ' רוני גמזו,  בתי אבות,  תכנית מגן אבות ואמהות,  קשישים,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
08.05.2020, 14:03

פגשתי את יכולותיו האנושיות כאשר אימי אושפזה במחלקתו: סובלני, מכבד, קשוב, נעים, "בגובה העיניים" - לא מתנשא ולא משחק אותה נציגו של אלוהים.. האדם המתאים כאדם.

08.05.2020, 16:49

צדיק

אנונימי/ת
12.05.2020, 14:09

איני מכיר את פרופ' מימון, אולם מחלקה פנימית המתימרת להיות טובה, דורשת מלוא תשומת לב ממנהל המחלקה, חבל לחלטר עם תפקיד תובעני נוסף - להקים מערך יש מאין.