קורונה בישראל

ירידה בשיעורי התחלואה לצד ירידה ניכרת בביצוע בדיקות

מספר החולים הפעילים בישראל עומד עתה על 4,690 | מניין הנפטרים עלה ל-254 | 47 רופאים ורופאות עדיין בבידוד

"שיבא" קיבל תוספת של 13 תקנים לרופאים, ברמב"ם נוספו תשעה בלבד. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90 צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

לצד הירידה הנמשכת בשיעורי התחלואה בקורונה גם ניכרת ירידה בביצוע בדיקות לאיתור הנגיף ועל פי דו"ח משרד הבריאות שפורסם הבוקר (ב, 11:00) בוצעו היום רק 1,897 בדיקות ואתמול 4,860.

שיעור החולים המאומתים בישראל מאז תחילת המגיפה בארץ לפני כחודשיים ומחצה עומד על 16,492 – מאז אמש נוספו 15 והבוקר, שבעה מקרים חדשים. הירידה במספר החולים הפעילים נמשכת בקצב מובהק ועתה מניינם 4,690, פחות ב-47 לעומת אתמול.

מניין הנפטרים עלה ל-254 (שניים נוספו מאז הדיווח אמש ב-20:00). לצד זאת עוד 53 נוספו הבוקר למניין המחלימים – 11,548.

בבית עדיין 4,471 מהחולים אבל בבתי החולים ברחבי הארץ ירד מספרם ל-219. כמו כן רק 47 רופאים ורופאות עדיין בבידוד מתוך 312 אנשי הצוותים הרפואיים (141 אחים ואחיות). מקרב כלל עובדי "שיבא" נמצאים בבידוד עתה 44, מ"הדסה עין כרם" - 18, מ"שערי צדק" - 10 ומ"מעייני הישועה" - 9.

מקור: משרד הבריאות

עם זאת נמשכת הביקורת המתפרסמת בכלי התקשורת השונים על כך שהיציאה מהסגר נעשית ללא צוות מומחים קבוע ולפי דיווח ב"הארץ" הבוקר של הפרשן עמוס הראל, "תחזיות התחלואה להמשך מעוררות ספקות". הביקורת מדגישה שללא הפקת לקחים מהמשבר "לא ברור אם ישראל תהיה ערוכה מספיק לגל שני".

הבעיה המרכזית שמציג הדיווח: הצורך בצוות מומחים קבוע ומוסמך שיהיה "המילה האחרונה בתחום ההמלצות". "לא ייתכן שיהיו צוותי ייעוץ רבים שהוקמו אד-הוק וכללו אמנם מדענים מצוינים בשטחי המחקר שלהם אבל לחלק מהם כלל לא היה ניסיון מוקדם באפידמיולוגיה", כפי שהסביר זאת לדוגמא פרופ' דב שוורץ, לשעבר המדען הראשי של הוועדה לאנרגיה אטומית שהיה חבר בצוות כזה.

"למזלה של ישראל", אמר, "שלא הגיעה למשבר קיצוני במערכת הבריאות. הצעד המתבקש עתה: הקמת ועדת חקירה – מעין ועדת אגרנט שנייה – שתבחן לעומק את מסקנות המשבר הנוכחי. יש צורך בגוף מרכזי קבוע שירכז את כל הידע הנצבר ויטפל בהיערכות לאירועי חירום כמו מגיפות. בגוף זה חייבים להיות מומחים מתחומים מגוונים ויש צורך להיות ערוך לתרחישים אפשריים שונים לבאות".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  תחלואה ותמותה,  מגיפת הקורונה,  בידוד
תגובות
אנונימי/ת
11.05.2020, 22:01

לתומי סברתי כי צוות טיפול מגיפות (צט"מ) הוא אמור להיות הגוף המרכזי אבל הם היו מאחורי הקלעים