קורונה בישראל

מחקר ב"מכבי": הידרוקסיכלורוקווין לא מונע הדבקה בקורונה

במחקר של מכון המחקר מכביטק נמצא בנוסף כי סוכרת ויתר לחץ דם הם אכן גורמי סיכון מובהקים ל-COVID19 כמו גם עודף משקל והשמנה

הידרוקסיכלורוקווין. צילום אילוסטרציה

מאז התפשטה מגיפת ה-COVID-19 נעשים בעולם נסיונות לבחון תרופות שונות שעשויות למנוע הדבקה בנגיף ולרסן את התפשטותו. במקביל עלו גם השערות לגבי תרופות שעלולות דווקא להעלות את הסיכון לחלות במחלה זאת.

במחקר מקרה ביקורת שנערך במכון המחקר של קופת החולים מכבי" ("מכביטק") נאספו נתונים לגבי 1,317 מבוטחי מכבי שנמצאו חיוביים לנגיף בבדיקת המטושים - PCR. הממצאים הושוו עם אלה של 13,203 מבוטחים עם תשובה שלילית.

הגיל הממוצע של משתתפי המחקר היה 37 שנים, 53% מהם היו גברים. נמצא שסוכרת ויתר לחץ דם הם אכן גורמי סיכון מובהקים ל-COVID19 כמו גם עודף משקל והשמנה.

ממצאי המחקר מלמדים עוד ששימוש קודם בהידרוקסיכלורוקווין (plaquenil) וקולכיצין נקבעו ל-2% ו-5% מהנבדקים, בהתאמה. אותה תדירות של שימוש בפלקווניל (2%) וקולכיצין (5%) נמצאה בקרב נדבקים שהיו חיוביים לנגיף ה-SARS-COV-2 וביקורת.

מסקנת המחקר היא שתרופות אלו אינן קשורות לירידה מובהקת בסיכון לחלות ב-covid19. המחקר נערך בשיתוף עם ד"ר עומר גנדלמן ופרופ' הווארד עמיטל מהמרכז הרפואי שיבא, פרופ' ברגאזי מאוניברסיטת יורק בקנדה ופרופ' גבריאל חודיק ממכון המחקר ב"מכבי".

נושאים קשורים:  מכבי שירותי בריאות,  מכביטק,  פרופ' גבריאל חודיק,  פרופ' הווארד עמיטל,  ד"ר עומר גנדלמן,  תרופה לקורונה,  מגיפת הקורונה,  הידרוקסיכלורוקווין
תגובות
אנונימי/ת
18.05.2020, 20:02

מדוע לפרסם משהו שכבר פורסם בNEJM? מה זה נותן?

אנונימי/ת
18.05.2020, 22:31

כי לא כולם קוראים NEJM ! ולא כולם רופאים !

20.05.2020, 13:41

אבל מראש הידרוקסיכלורוקווין לא הותווה למנוע הדבקה אלא לווסת את הסערה הציטוקינית.