קורונה עולמי

מחאת צוותים רפואיים גם בבלגיה: הפנו את גבם לראשת הממשלה

הצוותים הרפואיים בבלגיה מוחים על תנאי העסקתם: משמרות ארוכות מדי בחדרי המיון, מחסור בכוח אדם ופיצוי בלתי הולם על עבודתם

צוות רפואי בבלגיה. צילום: Alexandros Michailidis/ שאטרסטוק

הצוותים הרפואיים בבלגיה יוצאים במחאה על תנאי העסקתם. בעת שראש הממשלה סופי וילמס הגיעה אתמול (שבת) לבית החולים סנט פייר בבירה, בריסל – ביקורה הראשון מאז שפרצה מגיפת הקורונה ונועד להביע את תודתה לצוותים הרפואיים – לפחות 100 רופאים ואחיות התייצבו בדרך הגישה לבית החולים והפנו את גבם אליה. כך דיווח הבוקר (א') "גלובס". התקרית הביכה את וילמס ואת ממשלתה אך לא מנעה את הפגישה שוילמס קיימה במשך 40 דקות עם נציגי העובדים.

הצוותים הרפואיים בבלגיה מוחים על תנאי העסקתם: משמרות ארוכות מדי בחדרי המיון, מחסור בכוח אדם, פיצוי בלתי הולם על עבודתם. ארגוני האחיות דורשים תנאי עבודה טובים יותר ותקנים רבים יותר, ודרישות אלו הוצגו לממשלת בלגיה עוד לפני פרוץ משבר הקורונה.

ראש הממשלה אמרה לתקשורת בעקבות האירוע המביך: "אני מעוניינת לשדר מסר של פיוס לצוותים הרפואיים. כולנו מבינים את הקשיים עימם הם מתמודדים". כמו כן  אמרה שאיננה רואה מצב שבו אחרי המשבר ישובו תנאי העבודה להיות כמו שהיו ולפחות לפי דיווחי התקשורת הדגישה שהיא חוזה שהתנאים ישתפרו.

בבלגיה, שבה מעל 11.5 מיליון תושבים, חלו בקורונה עד כה 54,989 בני אדם ונכון לבוקר זה (א, 11:00) מניין הנפטרים מהמחלה הוא 9,005. בלגיה היאה עתה המובילה העולמית בשיעור המתים למיליון נפש – 777, בפער ניכר מול ארה"ב למשל (272 ל-1 מיליון) או אפילו מול שכנתה הולנד שבה מעל 17 מיליון אזרחים (331).

בבלגיה עתה עדיין 31,524 חולים פעילים, רק 14,460 החלימו. ביממה האחרונה נוספו שם 364 חולים חדשים. הרשויות בבריסל מסבירות כי נתוני התמותה הם משום שמערכת איסוף המידע המדויקת על סיבות המוות במדינה זו מביאות בחשבון גם פטירות בבתי אבות ובקהילה ולא רק בבתי חולים.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  ממשלת בלגיה,  חדשות,  צוותים רפואיים,  קורונה,  סופי וילמס
תגובות