קורונה עולמי

ותרו על מעליות ומרפקים: ה-CDC הרחיב את ההמלצות לגבי ריחוק חברתי

טפסו במדרגות, הפסיקו לשלם במזומן וותרו על חיכוך המרפקים לשלום – המרכזים האמריקאיים לבקרת מחלות פרסמו הנחיות חדשות לציבור למניעת הידבקות בקורונה

מומלץ לוותר על מרפקים לשלום. צילום: שאטרסטוק

ה-CDC פרסם בסוף השבוע סדרת המלצות חדשות למניעת הידבקות בנגיף קורונה וזאת במטרה להפחית את הסיכון להתפשטות המגיפה. ההמלצות החדשות פורסמו נוכח העלייה בתחלואה בארה"ב ולקראת ההיערכות להקלות בסגר.

בנוסף להנחיות הקודמות הידועות – מסיכות פנים בעיקר במרחב ציבורי ובמקומות שלא ניתן לשמור על ריחוק פיזי-חברתי של שני מטרים ושטיפת ידיים לעתים תכופות – ההנחיות החדשות כוללות:

להימנע משימוש במעליות במלונות ולהעדיף שימוש במדרגות; להעדיף להביא אוכל מהבית למקום עבודה במקום לקנות כדי לצמצם מגע עם אדם זר; לחטא ידיים לאחר שימוש בכספומט, לפני ובסיום ארוחה במסעדה, אחרי יציאה מחדר שירותים במסעדה או בכל מקום ציבורי אחר.

עוד כוללות ההמלצות: להעדיף לשלם באמצעות טלפון סלולרי, שעון-חכם או און-ליין במקום באמצעי תשלום אחרים שבהם יש מגע קרוב בין אנשים; לחטא ידיים אחרי העברה וקבלת מזומנים; לפני יציאה למסעדה, למספרה או לסלון יופי לוודא שמשתמשים שם במסיכות פנים.

להימנע לא רק מלחיצת ידיים אלא גם מ"מרפוק" עקב קירבה פיזית יתרה בין שני אנשים; להימנע ממגע בחלון או ידית במונית או כלי רכב ציבורי אחר ולהקפיד על חיטוי ידיים ביציאה מכלי תחבורה ציבורי; להקפיד על ריחוק של שני מטרים בתחנות אוטובוס או רכבת ועל כיסוי פנים בכל הנסיעה, ואחריה לחטא שוב את הידיים.

טרם פורסמו הנחיות זהירות הקשורות בביקור בבתי תפילה, ביציאה לדייטים או לעניין יחסי מין – כלומר עוד מצבים שבהם קיימת קירבה פיזית שעלולה להוביל להדבקה בנגיף הקורונה.

נושאים קשורים:  ה-CDC,  ריחוק חברתי,  ריחוק פיזי,  היגיינה,  חדשות,  קורונה,  הנחיות לציבור,  מגיפת הקורונה
תגובות
15.06.2020, 08:02

לגבי יחסי מין: אמצעי מניעה הטוב והבטוח ביותר: ממ"י - מסכה מרחק ידיים