קורונה עולמי

ניו זילנד כבר אינה נקייה מקורונה | בסין מסתמנת התחדשות המגיפה

בגלל שלושה מקרי קורונה חדשים וחשד למאות שנחשפו לנגיף משתי נשאיות, יאכפו מעתה ההנחיות לציבור על ידי הצבא בניו זילנד

תושבים בבייג'ינג ממתינים בתור לבדיקות קורונה. צילום: Hammer without Master/ שאטרסטוק

320 מתושבי ניו זילנד שקיים חשד כי היו במגע קרוב עם שתי נשים נשאיות קורונה, שיצאו מבידוד מבלי להיבדק כפי שנקבע בהנחיות, זומנו אתמול לבדיקות דחופות. זאת לאחר ששלושה מתושבי המדינה אושפזו – שניים אתמול ואחד הלילה . בכך עלה מניין החולים בניו זילנד מתחילת ההתפרצות ל-1,507 (22 מתים).

האירוע התרחש לאחר שראש ממשלת ניו זילנד בישרה לפני כמה ימים ש"המדינה נקייה מקורונה" ועתה נאלצה להודות ש"אירע כישלון בלתי מתקבל על הדעת". מעתה אכיפת ההנחיות השונות שקיבלה ממשלת ניו זילנד לבלימת המחלה הוטלה שם בצעד חריג מאוד על הצבא.

האירוע שחולל את הסערה הציבורית התרחש כאשר שתי נשים ניו זילנדיות, שהגיעו מבריטניה, עזבו את הבידוד מבלי שעברו את הבדיקה המתחייבת, כדי לפגוש קרוב משפחה שגסס. בעקבות חקירה אפידמיולוגית מהירה אותרו כל האנשים שבאו עימן במגע. ראש ממשלת ניו זילנד מיהרה גם להודיע כי בוטלה הקלה שאפשרה לצאת מבידוד כדי לפגוש חולה במצב אנוש על סף המוות.

הבוקר (ה') גם נמסר כי בבירת סין, בייג'ינג, הסתמנה בימים האחרונים התחדשות של התפרצות המגיפה. בתוך שבוע אובחנו שם 137 מקרים חדשים, 28 מהם מאז חצות ומניין החולים מתחילת המגיפה עומד עתה על 83,293 (4,634 מתים) וזאת לאחר שבמשך 56 ימים קודם לכן לא דיווחו הסינים אפילו על מקרה קורונה חדש אחד.

מניין חול הקורונה בעולם עלה אתמול בעוד 141,872 מקרים חדשים ומניין הנפטרים היומי אתמול הגיע ל-5,264. בכך עומד מניין חולי הקורונה מתחילת המגיפה בעולם על 8,408,204 כאשר במצב פעיל עכשווי נמצאים 3,538,697 אנשים. החלימו עד כה מהמחלה 4,418,042 ונפטרו 451,465.

נושאים קשורים:  ניו זילנד,  מגיפת הקורונה,  תחלואה ותמותה,  סין,  חדשות,  קורונה
תגובות