סינדרום מטבולי

הפוטנציאל הפרמקולוגי של שילוב צמחי מרפא בטיפול בסוכרת ובסיבוכיה הקרדיווסקולריים

נמצא כי לצמחי המרפא סלביה מילטיוריזה (Danshen) וקרטמוס טינקטוריוס (Honghua) תכונות מועילות בטיפול בסינדרום מטבולי

תוספי תזונה (אילוסטרציה)
תוספי תזונה (אילוסטרציה)

מרכיבי הסינדרום המטבולי, בהם סוכרת, השמנת יתר, טרשת עורקים ויתר לחץ דם חולקים מנגנון פתופיזיולוגי משותף. למרות זאת הטיפולים המונותרפיים הנוכחיים בסינדרום המטבולי לא משפיעים בצורה יעילה על הפתולוגיה המורכבת שלו.

החוקרים רצו לייצר סקירה מעודכנת של היתרונות הפרמקולוגיים, הפוטנציאל הטיפולי  והפיטוכימיה של סלביה מילטיוריזה, קרטמוס טינקטוריוס וזריקות (Danhong (DHI. הם דנו במאמר במנגון המולקולרי של המרכיבים הביואקטיביים הקשורים בסוכרת ובסינדרום המטבולי לטובת מחקר עתידי בנושא ופיתוח תרופות.

לסלביה מילטיוריזה, קרטמוס טינקטוריוס ו-DHI תכונות נוגדות דלקת, אנטי-גליקמיות, נוגדות קרישה ונוגדות תהליכים סרטניים. הן פועלות בעיקר על ידי פעילותן בכלי הדם הפגומים, כולל אלה הפגומים כתוצאה מתהליכים דלקתיים של המחלה, על מנת לאפשר החלמה ווסקולארית והחלמה מנזקי עקה חימצונית. המרכיבים הכימיים הפעילים ביולוגית בצמחים הרפואיים האלה כוללים חומצות פוליפנוליות, תרכובות דיטרפן, קרטמין, ו-hydroxysafflor yellow A.

הטיפול בסוכרת וסיבוכיה הקרדיווסקולרים יכול להסתייע על פי החוקרים בטיפול עם שילוב של צמחי מרפא סיניים. החוקרים מסכמים כי צמחים אלה פועלים כנגד גורמי סיכון רבים בכך שהם תורמים לרגולציה של תהליכים פיזיולוגיים של הגוף ומנרמלים אותם. הם מומלצים, במקביל לשינוי בהרגלי פעילות גופנית ותזונה, לכלול אותם כחלק מהטיפול בסינדרום מטבולי.

מקור: 

John O.Orgah et. al (2020) Pharmacological  Research DOI:10.1016/j.phrs.2020.104654

נושאים קשורים:  סינדרום מטבולי,  סוכרת סוג 2,  סיבוכים קרדיווסקולריים,  סלביה מילטיוריזה,  קרטמוס טינקטוריוס,  צמחי מרפא,  מחקרים
תגובות