חדשות

מגיפה מקומית חדשה? עלייה משמעותית במקרי מחלת הגזזת

משרד הבריאות פתח בחקירה אפידמיולוגית באזור רמלה בעקבות דיווח על מקרים רבים של מחלת העור המידבקת

גזזת. "הפטריה מופצת מאדם לאדם באמצעות מכשירי תספורת שלא חוטאו כראוי". צילום אילוסטרציה

בעוד עיקר תשומת הלב התקשורתית בישראל מופנית אל המאבק בנגיף הקורונה, פתח משרד הבריאות בחקירה אפידמיולוגית בעקבות דיווח שקיבל על עלייה משמעותית במספר מקרים של חולי גזזת. הדיווח הגיע מצוות רופאי העור במרפאת שירותי בריאות כללית "לב רמלה", בניהולו של ד"ר אורן כץ, מומחה למחלות עור ומין.

ד"ר אורן כץ, מנהל מרפאת כללית לב רמלה, מומחה למחלות עור ומין. "העלייה במסר המקרים היא יומית". צילום: אופיר לוי, כללית

ד"ר כץ מסר אתמול (א') כי אובחנה עלייה משמעותית במספר המטופלים, גברים בעיקר, שאובחנו כחולים בגזזת - מחלה מידבקת המתבטאת בפריחה מגרדת על הקרקפת. הדיווח על מה שד"ר כץ כינה "מגיפה מקומית חדשה" נמסר למשרד הבריאות לאחר שהנושא נבחן בשיתוף עם אנשי המעבדות המיקרוביולוגיות של  ה"כללית".

ד"ר כץ: "בתקופה האחרונה גילינו מספר מקרי גזזת מדי יום והעלייה היא יומית. אנחנו מזהים באזור הקרקפת קשקשים, פריחה, גירוי, וגרד. לעתים יש תסמינים גם באזורים אחרים בגוף. במקרים שכאלה יש חשיבות רבה לאבחנה של רופא עור. במהלך הבדיקה נלקח משטח פטריות מהמטופל ואם נמצאות פטריות, מתחילים מיד בטיפול תרופתי. לאחר כשלושה שבועות גם יודעים בדיוק באיזה סוג פטריה מדובר.

"קיים חשש", הוסיף ד"ר כץ, ש"הפטריה מופצת מאדם לאדם באמצעות מכשירי תספורת שלא חוטאו כראוי. חקירת משרד הבריאות נמצאת  בעיצומה".

התרופה כנגד גזזת היא תכשיר אנטי פטרייתי הניתן למשך חודש-חודשיים עד לריפוי מלא. "בשל היותה של המחלה מידבקת, ניתנות גם הנחיות לטיפול לשאר בני הבית של החולה כדי להימנע מהדבקה הדדית חוזרת".

נושאים קשורים:  גזזת,  רמלה,  מגיפה,  חקירה אפידימיולוגית,  משרד הבריאות,  ד"ר אורן כץ,  חדשות
תגובות
25.06.2020, 00:46

אכן - יש עליה ניכרת בתחלואה
בקשר עם מספרות וגם ספרים הבאים לבית הלקוח