קורונה בישראל

עוצרים את הגל השני: הקופות נדרשו לבצע בדיקות למבודדים בתוך 48 שעות

צוותי מומחים רפואיים המליצו למשרד הבריאות להורות על הפסקת אירועים מרובי משתתפים במקומות סגורים | באלעד ובטבריה הוטל סגר על שכונות ויש כוונה לסגור יישובים נוספים | השר אדלשטיין: אין מחסור בציוד מיגון ובציוד רפואי

המשטרה אוכפת את התקנות. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

משרד הבריאות העביר הנחיה חדשה לקופות החולים, לפיה אנשים שהוכנסו לבידוד יידרשו לעבור בדיקת קורונה בתוך 48 שעות, על מנת שיהיה אפשר לאתר במהירות את המעגל הראשון של מי שנחשפו לחולה מאומת ולמנוע שרשראות הדבקה. כך דווח הבוקר (ד') ב"חדשות ערוץ 13".

ההמלצות המקצועיות אומרות שעל מנת לקטוע ביעילות את שרשראות ההדבקה צריך להגיע למצב שבו מתקבלת תוצאה של בדיקה בתוך 48 שעות.

בתוך כך, צוותי מומחים רפואיים המליצו למשרד הבריאות, לממשלה ולמל"ל להורות על הפסקת קיומם של אירועים מרובי משתתפים במקומות סגורים, משום שאם יהיה מפיץ-על באחד מהם, ההדבקה תימשך.

מהבוקר, על פי החלטת קבינט הקורונה מאמש, מוטל סגר על חמש שכונות בטבריה וכן בעיר אלעד למשך שבוע עקב עלייה בתחלואה שם. "לאומית" הודיעה כי תפעיל מהבוקר עמדת דיגום באלעד. עשרות מתושבי העיר הוזמנו לבצע את הבדיקות שם.

ייתכן, דווח הבוקר בחדשות ערוץ 12, שגם תושבי מודיעין עילית ויישובים נוספים יידרשו להיכנס זמנית לסגר מקומי. בדיווח נמסר כי לפי הנתונים העדכניים של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה של אגף המודיעין בצה"ל, בראש מוקדי הסיכון נמצאת ירושלים, בה נדבקו 194 בני אדם בשבוע האחרון. הבאה אחריה ברשימה היא בני ברק, שם נרשמו 170 נדבקים מאז השבוע שעבר. אחריה תל אביב עם 134 נדבקים בשבוע, וגם בת ים וכן אשדוד עם 80 נדבקים בשבוע. ברשימה נמצאות גם אור יהודה, קריית גת וערערה.

בשכונות שסומנו כבעייתיות בטבריה, יש אוכלוסיה גדולה של חרדים וההערכה היא שהתושבים נדבקו מ"מפיצי-על" – מבקרים של דיירי אותן שכונות שהגיעו מערים אחרות בשבועות האחרונים.

עדיין לא נקבע כיצד ובאיזה היקף יוטל סגר בבת ים שבה מימדי התפרצות המחלה דומים לאלה שהיו שם במארס ובאפריל. הנושא ייבחן היום ויש כוונה לבדוק אפשרות להטלת סגרים בהיקפים שונים ביישובים נוספים.

דו"ח המרכז הלאומי למאבק בקורונה שהתייחס לבת ים הדגיש כי היקף התחלואה בה חריג ביחס לשאר הערים בארץ. בעיר זו שיעור נדבקים בנגיף גבוה במיוחד בקרב תושבים בגילים הגבוהים כי בעיר זו האוכלוסיה היא מהמבוגרות ביותר בארץ. מתחילת יוני ועד יום א' אותרו בבת ים 137 חולים שנמצאים עתה במצב פעיל מתוך 4,904 שנבדקו. משרד הבריאות מסר אתמול כי אובחנו בבת ים 332 מאומתים לנגיף מבין 14,456 בדיקות שנעשו בעיר זו בימים האחרונים.

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, קרא הבוקר לממשלה להורות על סגירת חופי הרחצה לפחות לתקופה קצרה במסגרת תקנות שעת חירום כדי לברר אם המהלך יקטע את התפשטות המחלה בעירו. הוא סבור שיש קשר בעלייה בתחלואה לבין נוכחות גבוהה של אנשים בחופי בת ים, אליהם עשרות אלפי אנשים גם מערים אחרות בסופי שבוע.

מהדו"ח גם עולה כי 35% מהנדבקים בבת ים בני 49-20 ו-21% בני 19 ומטה. 30% בני 69-50 ו-14% בני 70 ומעלה. שיעור גבוה זה מעלה חשש שבתוך ימים ספורים ידרדר מצבם וחלק ניכר מהם יימצאו במצב קשה שיחייב אשפוז.

אתמול, בעת סיור שקיים שר הבריאות יולי אדלשטיין ב"שיבא", שם נערכים לפתיחה מחדש של מתחם החניון התת קרקעי הייעודי לטיפול בחולי קורונה, נמסר כי יש בו 90 מיטות אשפוז. אדלשטיין טרח להדגיש שעתה לא קיים מחסור בציוד רפואי או במיגון לצוות הרפואי.

נושאים קשורים:  קורונה,  טבריה,  בת ים,  יולי אדלשטיין,  משרד הבריאות,  אלעד,  חדשות,  סגר,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות