קורונה בישראל

רופאי בריאות הציבור: לאסור מיד התקהלויות של יותר מ-50 איש

באיגוד רופאי הציבור טוענים כי החקירות האפידמיולוגיות והספרות המדעית מעידות שבהתקהלויות המוניות כמו חתונות יש סיכון גבוה להדבקה המונית

סיכון גבוה להדבקה המונית בחתונות בשמחות אחרות. צילום: אילוסטרציה

ועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית קרא בסוף השבוע לאסור באופן מיידי התקהלויות של יותר מ-50 איש וזאת במסגרת הפעולות הנדרשות לצמצום התפשטות נגיף הקורונה. "לנוכח ההתפשטות הנרחבת של נגיף הקורונה - אף שהיתה צפויה עם החזרה לפעילות במשק - יש מקום לנקוט בפעולות שונות נוספות לצמצום ההתפשטות", נמסר בהודעת האיגוד.

"החקירות האפידמיולוגיות והספרות המדעית מלמדות כי בהתקהלויות המוניות שבהן יש אינטראקציה חברתית רבה בין אנשים - בחתונות או בשמחות אחרות - יש סיכון גבוה להדבקה המונית. לכן, צו השעה הוא לאסור מיידית התקהלויות מהסוג הזה, שבהם נמצאים יותר מ-50 איש באינטראקציה קרובה, ללא תלות בגודל המקום שבו היא מתקיימת".

לעומת זאת, טוענים באיגוד, "באירועים שבהם אין אינטראקציה חברתית המונית – כמו צפייה במופע תרבות במושבים נפרדים, ניתן על ידי שמירה קפדנית על כללים מסוימים כמו ריחוק, ללא אפשרות של הכנסת פריטי מזון ושתייה וחובת עטיית מסיכות, ולהביא לצמצם משמעותי של הסיכון להדבקה".

מאיגוד רופאי בריאות הציבור נמסר כי "השיקול המכריע בקבלת ההחלטות צריך להיות בריאות הציבור, על בסיס ראיות אפידמיולוגיות, תוך כדי מדיניות מידתית ומושכלת. אסור להיכנע ללחצים מצד גורמים בעלי אינטרסים מסחריים. במקום לקדם אמצעים חריגים לא-מידתיים אשר יעילותם איננה ברורה ולא מוכחת - דוגמת השימוש במעקב השב"כ - מן הראוי ליישם מדיניות בריאות ציבור נכונה, על בסיס ראיות".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  הדבקה בנגיף,  רופאי בריאות הציבור,  חדשות,  חתונות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
29.06.2020, 11:56

חובה להטיל הגבלה על כמות האנשים בחתונות! זה לא חייב להיות 50. גם 100 זה בסדר.
כך רק הקרובים ביותר יגיעו לחתונה, וכל אלה שממילא לא רוצים ועושים זאת מחוסר ברירה יהיו פטורים.
רצוי להשאיר את ההגבלה הזו לתמיד (ללא קשר לקורונה)