קורונה בישראל

27 אחיות בלבד מופקדות על אלפי חקירות אפידמיולוגיות בכל הארץ

מערך החקירות האפידמיולוגיות לקטיעת שרשרת ההדבקה על סף קריסה עקב מחסור בכוח אדם והכשרה לקויה | הסתדרות האחים והאחיות הכריזה על סכסוך עבודה

"כבר שנים שאנחנו זועקות לעזרה". צילום אילוסטרציה

נתונים שהוצגו בשבוע שעבר לרופאים המחוזיים של משרד הבריאות המחישו במלואה את גודלה של בעיית החקירות האפידמיולוגיות: מחסור חמור באחיות בריאות הציבור שאמורות לבצע את החקירות הללו לצורך קטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה.

בדיווח ב-ynet הבוקר (ג') פירט אדיר ינקו: בסך הכל עוסקות בכך בכל הארץ 27 אחיות: במחוז הדרום שתי אחיות בלבד שאמורות לבצע 1,300 חקירות בחודש, במחוז אשקלון שתי אחיות עבור 250 חקירות בחודש, במחוזות ירושלים, תל אביב וחיפה ארבע אחיות בכל אחד לשם 1,800 חקירות בתל אביב וכנ"ל בירושלים ו-1,000 בחיפה. חמש אחיות אחיות במחוז מרכז אמורות לבצע 1,250 חקירות בחודש ושש אחיות ל-400 בצפון.

נדרשות 50 אחיות לדרום, שבע לאשקלון, 67 לתל אביב, 34 לחיפה, 42 למרכז, 67 למחוז ירושלים וחמש אחיות למחוז הצפון.

אחיות בריאות הציבור טוענות כי "כבר שנים שאנחנו זועקות לעזרה". הן גם ציינו שהכשרת הסטודנטים לעיסוק בחקירות אפידימיולוגיות לקויה.

בשבוע שעבר הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין על "חיזוק משמעותי למערך החקירות האפידמיולוגיות" והבטיח שיתוגבר ב-190 סטודנטים הנקלטים עתה בעבודה". אבל הנתונים העכשוויים בשטח ממחישים את התמהמהות משרדו בטיפול בנושא כוח האדם לעניין הזה.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, שהכריזה השבוע על סכסוך עבודה על רקע מצוקת כוח האדם בבריאות הציבור, אמרה: "הקורונה לא התחילה עכשיו. כשמחליטים לערוך חקירות אפידמיולוגיות בכל הארץ ולכל האנשים, אז מה הם במשרד הבריאות חשבו ש-27 אחיות יוכלו לעשות זאת? מחפשים שם פלסטרים לכבות שריפות".

נושאים קשורים:  חקירה אפידימיולוגית,  הסתדרות האחים והאחיות,  אחיות בריאות הציבור,  קורונה,  חדשות,  מגיפת הקורונה,  אילנה כהן
תגובות