קורונה בישראל

רופא מחוזי: "נחקרים משקרים בחקירות האפידמיולוגיות כדי להימנע מבידוד"

פרופ' מיכאל גדלביץ', רופא מחוזי בלשכת בריאות הציבור בדרום, לחדשות 12: "קיימת תופעה של ירידה בהיענות הציבור ובשיתוף הרופאים במהלך החקירות. יש קשיי אמון. הציבור יודע היום יותר על המחלה"

קורונה בישראל. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

בכנס של רופאי מחוזות משרד הבריאות שהתקיים לפני כמה ימים, סיפר רופא במחוז הדרום כיצד גילה שבחקירות אפידמיולוגיות שמבצע צוות באזורו, הנחקרים משקרים כדי לחמוק מבידוד וכי הבודקים, מבצעי התחקירים, "שרויים בלחץ כדי לסיים את החקירות כמה שיותר מהר", כך דווח אתמול (ג') בחדשות ערוץ 12.

בדיווח הובאה הקלטה מדברי פרופ' מיכאל גדלביץ', רופא מחוזי בלשכת בריאות הציבור בדרום, שאמר: "היום חקירה אפידמיולוגית ממוצעת עורכת בין שעתיים לחמש שעות - זה סדר הגודל של חקירת מקרה אחד. הציבור מצפה לתוצאות מיידיות. תוצאות המעבדה לעתים לא מגיעות אלינו או מגיעות באיחור. יש גורמים שציפו מהעובדים שלנו לתחקר יום ולילה. אני הייתי בעברי שייך לארגון מ'הסוג הזה', אבל מאז התברר לי שגם הצוותים שלנו ואפילו הנשאים לקורונה, ישנים בלילות".

"קיימת תופעה של ירידה בהיענות הציבור ובשיתוף הרופאים במהלך החקירות. יש קשיי אמון. הציבור יודע היום יותר על המחלה והביטוי של הידע שרכש הוא לא תמיד לשיפור החקירה שלנו. לפעמים מנצלים את הידע כדי להתחמק מבידוד. יש בעיות של סטיגמה כלפי החיוביים לנגיף".

כנשאל מהי תרומתם של איכוני השב"כ, ענה על כך פרופ' גדלביץ': "אינני רואה בהם ערך. לא הזדמן לי להיחשף ליתרונות השיטה או מקרה של זיהוי האיכון הסלולרי. אשמח לשמוע אם זה בכלל קיים".

משתתפי אותו כנס גם ציינו שהחלטת קבינט הקורונה על צמצום במספר המשתתפים באירועים חברתיים שונים נתקלת בקושי: "קיים קושי גדול באירועים גדולים - טקסי חינות, אירוסין, חתונות שבהם יש חשש לשרשראות הדבקה. יש  אירועים כאלה כל שבוע, אבל משתתפיהם לא מקפידים על הנחיות משרד הבריאות".

נושאים קשורים:  קורונה,  חקירה אפידימיולוגית,  בידוד,  פרופ' מיכאל גדלביץ',  חדשות,  איכון שב"כ,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
27.09.2020, 19:11

רופאים משקרים לפציינטים על ימין ועל שמאל, לא מפתיע בכלל מה שקורה לאור הדוגמא שנותנים רבים במערכת הבריאות. משכתוב ושיבוש של דוחות ניתוחים ועד אונס של אבחנות מפלות...