קורונה בישראל

עקב העומסים בבתי החולים: האחים והאחיות מאיימים בשביתה כללית

בהסתדרות האחים והאחיות מזהירים: המערך בקריסה ומשרד האוצר מונע הקצאת מאות תקנים נדרשים שהובטחו אך לא מומשו | האוצר: "בחודשים האחרונים נוספו 800 תקני סיעוד חדשים"

"רגע אחד מאי יכולת לשלם שכר לעובדים ערב חג הפסח". צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/ פלאש 90

כאשר 759 אחיות ואחים (נכון לאתמול, 19:00) מבתי החולים בכל הארץ נמצאים בבידוד, הודיעה הבוקר (ב') הסתדרות האחיות והאחים כי בכוונתם לממש את הכרזת סכסוך העבודה שלהן ולהשבית את המערכת. האחיות מפנות אצבע מאשימה כלפי משרד האוצר שמונע הקצאת מאות תקנים הנדרשים במיוחד בעת הזאת "ובכך מוביל האוצר את מערך האחיות כולו לקריסה עד כדי סיכון חיי אדם". האחיות תובעות משר האוצר לקיים עימן דיון דחוף משום שעד כה "הדיונים עם פקידי האוצר מוצו".

בהודעה לתקשורת הבוקר מסרה הסתדרות האחיות והאחים: "לצערנו - ואנו אומרים זאת בלב כבד ומתוך הערכה רבה לאנשי משרד האוצר - נראה שהדיונים עימם מוצו מאחר שאין שם הבנה והפנמה מצידם לגודל המשבר והעומסים הבלתי אפשריים שבהם עובדים האחים והאחיות ובעיקר המחיר הכבד בחיי אדם שישלמו אזרחי ישראל עם קריסת מערך האחים והאחיות.

"במצב הנוכחי, קריסת מערך האחים והאחיות איננה תחזית אימים, היא רק עניין של זמן. אנו גם יודעים את מועדו: בחורף הקרוב, עם החולים המורכבים והשפעת, והפעם בתוספת הקורונה".

בהסתדרות האחים והאחיות טוענים כי משרד האוצר מונע את ההקצאה המתחייבת והדחופה של מאות תקני אחים ואחיות ומוביל את המערך ו"איתו את מערכת הבריאות כולה לקריסה ולסיכון ממשי של חיי אדם". לפיכך דורשים נציגי האחים והאחיות לקיים עם שר האוצר בדחיפות דיון חירום על מנת להביא פתרון הולם למשבר ולהיערך מבעוד מועד.

"אנו, האחים והאחיות בישראל, הכרזנו על סכסוך עבודה מתוך אחריות לאומית. למעשה, אנו הכרזנו שנפעל בכל דרך אפשרית וחוקית הנתונה בידנו, כולל פעולות ארגוניות, על מנת לעצור את הקריסה ולהציל חיי אדם - כי לכך נועדנ!", צוין בפנייתם לשר האוצר.

הסתדרות האחים והאחיות הכריזה על סכסוך עבודה לפני 12 יום ועל פי החוק בעוד יומיים, כשתסתיים תקופת ההכרזה המוקדמת, תהיה רשאית לממש את האיום ולנקוט בצעדים ארגוניים שונים, בכלל זה לשבות.

לפני חודש היו בבידוד 124 אחים ואחיות ובתוך כארבעה שבועות זינק מספר זה כדי פי שישה ומשמעות הדבר: נטל גדל והולך על האחיות שנותרו במחלקות בתי החולים, וזאת במקביל לעליה הניכרת בתחלואה ובאשפוזים של חולי קורונה.

האחיות טוענות כי בתי החולים רכשו ציוד, בעיקר מכונות הנשמה, אבל לא הכשירו מספיק אחיות כדי להפעילן. הפעילות המלאה בבתי החולים חודשה בלי להוסיף תקנים ונפתחו מחלקות קורונה בלי להוסיף כוח אדם. ההחלטה על הקצאת תקנים לא מומשה והנהלות בתי החולים העבירו אחיות ממחלקות אחרות כדי לטפל בחולי קורונה בעוד המחלקות האחרות שרויות בעומסים כבדים.

במשרד האוצר נמסר: "משרד האוצר תקצב כעשרה מיליארד שקל להתמודדות מערכת הבריאות עם מגיפת הקורונה. במסגרת זו 800 תקני סיעוד נוספו בחודשים האחרונים לתגבור בתי החולים ומערך בריאות הציבור".

נושאים קשורים:  הסתדרות האחים והאחיות,  שביתה,  בתי חולים,  קורונה,  מגיפת הקורונה,  משרד האוצר,  חוסר בתקנים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
14.07.2020, 00:11

אז נוספו או לא נוספו מאות תקנים?

אנונימי/ת
14.07.2020, 14:01

בניגוד לרופאים לאחיות יש אומץ לצאת נגד עוולות המערכת

אנונימי/ת
15.07.2020, 09:08

כמו שבתי החולים הקימו תאגידים כדי לפתרון בעיה של משכורות לבכירים כולל אדמיניסטרציה ולהעסיק צוות רפואח כעובדי קבלן יתכבדו ויקימו מנגון שימגן את העובדים.
כדאי להזכיר כי החולים פונים לקבלת סיוע רפואי מקלינאים ולא ממנהל משאבי אנוש או מנהל רפואי ואם קלינאים בבית חולים מסוים ישהו בבידוד המטופלים יפנו לבתי חולים אחרים ומה יהיה אז על הכנסות בית החולים?