קורונה בישראל

משרד הבריאות הוציא הנחיות חדשות לתקופת השחרור מבידוד

המשרד אימץ את המלצות ארגון הבריאות העולמי וקיצר את תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד של מחלימים מקורונה, בכפוף לאישור רופא

בידוד במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע היום (ד') כי הוא מאמץ את המלצות ה-WHO ומשנה את נוהל השחרור מבידוד של חולי קורונה שחלו והחלימו. לפי הערכות של קופות החולים, כ-8,000 חולים ונשאי קורונה צפויים להשתחרר היום מהבידוד.

ואלה הם הכללים החדשים: תקופה הבידוד לנדרשי בידוד עקב חשיפה לחולה או חזרה מחו"ל לא השתנתה ועומדת עדיין על 14 ימים מלאים.

במקרה של חולה עם תסמינים שמועד תחילתם ידוע – מרגע שעוברים עשרה ימים מהופעת התסמינים ועוד לפחות שלושה ימים נוספים ללא תסמינים – בסך הכל לפחות 13 יום, בסמכות רופא לאשר החלמה, ללא צורך בבדיקה נוספת לקורונה.

חולים עם תסמינים שלא ידוע מועד תחילת הופעתם, בסמכות רופא לאשר חולה כזה כמחלים עשרה ימים לאחר קבלת התוצאה החיובית ובתנאי שחלפו לפחות שלושה ימים מחלוף התסמינים, ללא צורך בבדיקה נוספת לקורונה.

חולים ללא תסמינים – בסמכות של רופא לאשר החלמה לאחר שחלפו עשרה ימים מרגע קבלת התוצאה החיובית, ללא צורך בבדיקות נוספות לקורונה. האישור בסמכות רופא בלבד ובכפוף לתנאים נוספים המפורטים בהוראה.

על פי הכללים החדשים, מעתה עבור חולים קלים וא-סימפטומטיים לא נדרשות בדיקות שליליות בסיום המחלה כתנאי לשחרור מבידוד, אלא ספירה של ימים מיום הופעת הסימפטומים או קבלת תוצאות הבדיקה.

חולה עם סימפטומים ישוחרר בתום עשרה ימים מהופעת התסמינים ועוד שלושה ימים בלי סימפטומים של חום ונשימה. כלומר, מינימום 13 ימי בידוד מיום הופעת התסמינים. חולה סימפטומטי שלא ניתן לקבוע מתי החלו הסימפטומים שלו יוגדר כמחלים ויוכל להשתחרר מבידוד עשרה ימים מיום קבלת התוצאה החיובית, ובלבד שחלפו שלושה ימים מתום התסמינים.

נשא קורונה א-סימפטומטי יוגדר כמחלים עשרה ימים מיום קבלת התוצאה החיובית.

מי עדיין מחויב בבדיקות שליליות כתנאי לשחרור מבידוד? חולי קורונה שאושפזו, לא משנה מה מצבם ולכמה זמן אושפזו, דיירים ומטפלים במוסדות עם אוכלוסיה בסיכון לתחלואה קשה בקורונה ובהם בתי אבות, בתי חולים שיקומיים, סיעודיים וגריאטריים, מעונות לקשישים, דיור מוגן ומקבצי דיור, וחולי קורונה הסובלים מדיכוי במערכת החיסון.

הסיבה לשינויים אלה היא כי באחרונה הצטבר ידע מדעי נרחב אודות סיכויי ההדבקה של חולי קורונה. התברר כי הסיכון להידבק מחולה אחרי תשעה ימים מתחילת התסמינים הוא נמוך. בהתאם לכך ה-CDC וה-WHO עדכנו את המלצותיהם למשך בידוד של מקרה מאומת. ישראל אימצה את מודל ה-WHO שהוא מעט מחמיר יותר מה-CDC.

סיבה נוספת לשינוי: רצון לחסוך בבדיקות ובלוגיסטיקה המוקדשות היום לשחרור חולים ולבדיקות שנעשות בבתיהם של חולים. קיצור משך הבידוד יקל על חולים ש"נתקעים" לעתים זמן ארוך מאוד בבידוד כאשר למעשה אינם חולים.

נושאים קשורים:  בידוד,  משרד הבריאות,  הנחיות לציבור,  חדשות,  קורונה,  ארגון הבריאות העולמי
תגובות