קורונה בישראל

מנכ"ל משרד הבריאות מציב קו אדום חדש להפעלת סגר: 700-600 חולים קשים

עם העלייה בתחלואת הקורונה וחשש מעלייה נוספת בתקופת החגים והחזרה ללימודים, בכירים במערכת הבריאות חלוקים בשאלה האם להטיל סגר בחגי תשרי ודנים בסוגיה הבוערת

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. צילום: פלאש 90

בעוד פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, חוזר וטוען בימים האחרונים כי "עדיין נעשים מאמצים להימנע מסגר כללי", אבל עם זאת לא שלל אותו באופן מוחלט, כמה מבכירי מערכת הבריאות הציבורית בישראל מביעים דעות שונות בנושא זה. כך מדווח הבוקר (ד') אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות".

כך לדוגמה, ד"ר ארז בירנבוים, מנהל בית החולים הציבורי אסותא-אשדוד, לשעבר קצין רפואה ראשי של חיל האוויר, סבור ש"גל הקורונה החדש לא נעצר ואין גם ירידה בתחלואה. אנחנו עדיין מתמודדים עם מספרים גבוהים. מספר החולים הקשים חצה בימים אחרונים את רף ה-400. אין סימנים שהגל דועך ולאור הנתונים הללו יהיה דווקא מאוד אחראי, לקראת החגים, לחשוב על סגר. המטרה היא לא להגיע עם 800 חולים במצב קשה לחורף, אלא מאות בודדות".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ) בהר"י, סגן יו"ר הר"י ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא", אמר: "מספר החולים הקשים שמטפס הוא מדאיג. סגר כללי הוא נשק יום הדין. הפחד הגדול הוא שבחגים כל ההתנהלות שלנו כציבור משתנה. לכן, שומעים יותר דאגה בימים האחרונים והקולות של פרופ' יורם לס נעלמים. המציאות טופחת על פנינו: רואים שהמחלה היא קשה מאוד אם לא שומרים על הכללים. כרגע אנחנו באיזשהו איזון שאפשר לחיות איתו אבל אם מגמת התחלואה הקשה תמשיך לעלות, לא תהיה ברירה אלא לחשוב גם על האפשרות של סגר".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי סימן "קו אדום" חדש, ובראיון לכאן רשת ב' אמר: "במידה שישראל תגיע ל-600 או 700 חולים במצב קשה ובמקביל תהיה עלייה במספר המונשמים, יהיה צורך בהחמרת ההגבלות".

דעה אחרת הביע פרופ' יניב שרר, מנהל בית החולים ברזילי באשקלון: "סגר כללי הוא טוב ל'זבנג וגמרנו'. זה יהיה מאוד אפקטיבי אך רק לטווח הקצר. סגר יוריד את התחלואה בתוך מספר שבועות לרמה של מאות ומטה, אך בלי שינוי בהתנהלות הבסיסית שלנו כחברה, המציאות לא תשתנה. חייבים להשקיע בחינוך ובאכיפה ולגרום לשינוי בהתנהלות האנשים. המסר שצריך לעבור הוא: חוץ מהמשפחה הגרעינית אנחנו לא צריכים לבוא במגע קרוב אם אף אחד ולצמצם התקהלויות. האוכלוסיה צריכה להבין שזה בידיים שלה".

נושאים קשורים:  סגר,  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  חגי תשרי,  ד"ר ארז בירנבוים,  פרופ' חזי לוי,  ד''ר זאב פלדמן,  פרופ' יניב שרר,  תחלואה
תגובות