• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
קורונה בישראל

רופאי הקהילה קורסים ודורשים: הסירו מעלינו את הניירת והאדמיניסטרציה

130 רופאי משפחה וילדים פנו למנהלי קופות החולים ולמנכ"ל משרד הבריאות בדרישה לבצע שינוי במדיניות ההעסקה שלהם עקב עומסים כבדים שמוטלים עליהם בגלל העלייה בתחלואת הקורונה

130 רופאים במרפאות קהילה, העוסקים בעיקר ברפואת משפחה וילדים, פנו אתמול למנכ"ל משרד הבריאות וכן למנהלי ארבע קופות החולים בדרישה לבצע שינוי במדיניות ההעסקה שלהם עקב עומסים כבדים שמוטלים עתה על הרופאים בגלל העלייה בתחלואת הקורונה. בפנייה מודגש שיש למצוא דרכים להפחית במטלות מנהלתיות שונות שבהם הם עוסקים, מה שמקשה על עבודתם בכל הנוגע למתן טיפול נדרש לחולים שאינם חולי קורונה, רובם הגדול מבוגרים שיש צורך במעקב הדוק אחרי בריאותם.

החותמים על הפנייה ציינו כי עליהם לעסוק עתה יותר מדי בנושאי מינהלה הנוגעים לבדיקות, שחרור מבידוד וקבלת תוצאות של בדיקות קורונה – משימות שניתן להטיל את הטיפול המינהלי הקשור בכך על מי שאיננו רופא, יוכשר לטפל בכך ובכך ישחרר את הרופאים לעסוק בפעילות המקצועית שהם חשים שיש בה עתה הזנחה. כמו כן התריעו כי העומסים המנהליים הללו יחריפו ככל שתעלה תחלואת החורף שתשתלב בתחלואת הקורונה.

בשיחה עם דקלה אהרן, כתבת הבריאות של כאן רשת ב' הבוקר (ג'), אמר אחד החותמים על הפנייה, ד"ר אוהד אבני, רופא משפחה ומנהל מרפאת בית הכרם של שירותי בריאות כללית בירושלים, כי הוא מוצא עצמו כמו רבים מעמיתיו שקוע במינהלות שגוזלת את רוב זמנו ויש לו תחושה של הזנחת נושאים אחרים שמחייבים את התייחסותו כרופא ושאין להן קשר למגיפת הקורונה. "יש כאן קושי בניהול הזמן", אמר ד"ר אבני.

הדבר, לדבריו, בולט במיוחד "באזור אנדמי שבו בבת אחת רואים עתה התפרצות של המגיפה ועומס העבודה בנושאים המנהליים הקשורים רק בכך גדל, תוך הזנחת נושאים בתחום הרפואי הדורשים תשומת לב רבה יותר. אין הכרח שעבודות מינהלה אלו יבוצעו בידי רופאים במיוחד בעת הזאת", הסביר.

נושאים קשורים:  מרפאות קהילה,  רופאי משפחה,  רפואת ילדים,  קופות החולים,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
26.09.2020, 16:23

כל מילה בסלע, למה לא שומעים יותר את זעקת הקהילה? גם בקרב הקהילה הרפואית וגם בתקשורת.
להוסיף לזה החמרה בעומס עקב בידוד צוותים במרפאות .

למה חתומים על בקשה זו רק 130 רופאים?

רופאת משפחה שלמרות שלא עובדת באזור מאד אנדמי, כבר מזדהה עם כל מילה.