קורונה בישראל

בבתי"ח מסרבים לקבל חולי קורונה | מד"א: "נוריד המטופלים בפתח המיון"

המערך לוויסות ולפיזור חולי קורונה בין בתי החולים כורע תחת העומס - המפונים ממתינים במשך שעות ברכבי מד"א ומאבטחים מונעים כניסת אמבולנסים

חולה קורונה קשיש מובל על ידי צוותי מד"א לבית החולים. צילום: פלאש 90

המערך לוויסות חולי קורונה, שבשבועות האחרונים מפזר את העומס בין בתי החולים בישראל, מתקשה לבצע את עבודתו וזאת בעקבות העלייה במספר המאושפזים. בימים האחרונים מתעכבים האמבולנסים של מד"א במציאת בתי החולים שיוכלו לקלוט חולים, וכתוצאה מכך ממתינים המטופלים שעות בתוך כלי הרכב.

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל הרפואה במד"א, טוען שלאור העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים, "עניין הוויסות הופך כמעט לא רלוונטי". כך מדווח הבוקר (ד') עידו אפרתי ב"הארץ".

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי 140 חולי קורונה יועברו מבתי החולים היותר עמוסים, בעיקר בצפון הארץ ובירושלים, אל בתי חולים במרכז הארץ שביכולתם לקלוט אותם. אלא שלפי הדיווח הבוקר בחלק מבתי החולים הוצבו מאבטחים כדי למנוע כניסת אמבולנסים עם חולים או חשודים בקורונה. במד"א הודיעו למשרד הבריאות שהאמבולנסים אינם מוכנים לנדוד שעות ארוכות בחיפוש אחרי מקום פנוי וכי הם יפנו את החולים לכל מוסד רפואי, גם אם זה יסרב לקבל את החולים. "נוריד את המטופלים בפתח חדרי המיון הביולוגיים לחולי קורונה ושם הם ימתינו עם יתר המטופלים שהגיעו עצמאית לאותו בית חולים", נמסר ממד"א.

עוד דווח ש"חלק ממנהלי בתי החולים משדרים מסר שהעומס בהם נסבל וביכולתם לקלוט עוד חולים כדי שהציבור לא ידיר רגליו מבית החולים לקבלת טיפול שאיננו קשור למגיפה וכדי לשדר אופטימית מול הצוותים בבתי החולים, אבל פועל, המצב גרוע יותר.

ד"ר סטרוגו מסר: "כל בתי החולים מדשדשים. אי אפשר לשחק עם זה יותר מדי. ככל שעולה מספר המאושפזים, היכולת לווסת ולהעביר חולים ממקום למקום מצטמצמת. היו הרבה מקרים שאנחנו מופנים לבית חולים מסוים ובדרך מקבלים הודעה: 'אל תבואו אלינו, אין לנו מקום'".

הביקורת של מד"א וגורמים אחרים במערכת הבריאות בנושא זה היא ש"תהליך ויסות החולים בין בתי החולים חסר הנחיות ברורות ותיאום, "כאשר מוקד מד"א מחפש מקום פנוי לחולה, צוות האמבולנס מקדיש לכך לפעמים ארבע-חמש שעות".

נושאים קשורים:  מד"א,  חולי קורונה,  בתי חולים,  חדשות,  קורונה,  ד"ר רפאל סטרוגו
תגובות
אנונימי/ת
23.09.2020, 20:07

מד״א צריכים לפנות לפי מקום מגורים ולא לפי רצונם או אהבתם לבית לולים כזה או אחר. מי שצריך לווסת את העברות של חולה השייך לאזור מסויים לבית חוחים מאזור אחר זה משרד הבריאות ורק הוא. האיום להוריד חולים בפתח המיון אינו מקובל. השיקול לאן ליסוע במקרים של חולי קורונה שאינם בסכנה מיידית אינו של מד״א.

אנונימי/ת
24.09.2020, 10:36

'בית לולים'?- טעות הקלדה או טעות פרוידנית?
לפי המראה הרגיל במחלקות ובמסדרונות אכן לולים.

אנונימי/ת
24.09.2020, 10:36

'בית לולים'?- טעות הקלדה או טעות פרוידנית?
לפי המראה הרגיל במחלקות ובמסדרונות אכן לולים.

אנונימי/ת
24.09.2020, 11:13

האותיות למד וחית צמודות במקלדת.
אז בפעם הראשונה יצא לו בית לולים, ובפעם השניה בית חוחים. חוח למשל הוא סוג של צמח בר, גם לזה יכולת להתייחס.
זכור את עקרון התער של אוקהם. אם אפשר למצוא הסבר פשוט, אל תתחיל לחפש טעוית פרוידיניות...

אנונימי/ת
25.09.2020, 13:44

נכון

יש לחלק את המצב הנוכחי של "שיטפון" חולים ל- 2 :
1] פריסה מהירה של מערך "בתי חולים שדה" באיזורי הארץ (גיאוגרפית) לקליטתם של חולי קורונה קלים - בינוניים המאוישים בצוותים בהתאם להצבותיהם במילואים (רופאים אחיות טכנאים)
מאחר וצפוי חסר ניכר:
קריאה לישראלים השוהים בחו'ל (המשתייכים למקצועות אלה) לחזור כמתנדבים

למשימה הלאומית - הקונסוליות בחו'ל חייבים להערך במהירות למבצע זה,
וכארץ יוקם במקביל מערך לקליטת השבים ושיבוצם בהתאם.
כמובן יש לארגן טיסות להחזרת ה"מתנדבים"
גם בארץ יש בוודאי אנשי מקצוע בפנסיה שיש להם היכולת לטפל בסוג זה של חולים.

2.)החולים הקשים-והמונשמים - ורק אלה יאושפזו בבתי החולים

הערה. כל זאת ניתן היה לתכנן ולהערך לו בזמן היקר של 7 החודשים מאז שהוכרז עי שלושת הקברניטים על "שעת חרום"- ראש הממשלת מעבר - שר בריאות - ומנכ'ל משרד בריאות
שלושת אלו חסרי כל הכשרה או ידע רפואי כל שהוא
הם אלה שהכריזו על מצב זה ב-15.3.20 בטרם שנפטר חולה הקורונה הראשון- ומיד באותו היום הוכרז על מניעת התקהלות, שחסמה מידית את פעילות הכנסת ובתי המשפט,
כך שלא התקיימה פתיחת משפטו של ראש ממשלת המעבר ב-17.3.20 - משפטו של מר נתניהו לא נפתח עד עצם היום הזה ושעת חרום מוארכת ומוארכת ללא כל צורך !
אילו היו אותם קברניטים אכן דואגים לשלום העם, כדבריהם , היינו היום מצויים במספר צוותים רפואיים מקצועיים ומוכשרים ומנוסים העובדים ב-12000 המיטות החסרות מזה למעלה מעשור שנים.
הרופאים זעקו על כך בעבר ללא הענות ה" קברניטים" :
הן ההסתדרות הרפואית והן מנכ'לי משרד הבריאות (ואני בינם) :
כולם רופאים בעלי ידע ונסיון ובעקר גם בתחום של ארועים רבי נפגעים
כיום מתקיימת "מדיניות כסת'ח ראויה לגינוי והוקעה ,הגורמת למליון המובטלים , לאלפי הקשישים החיים בבידוד נוראי מאונס ממשפחותיהם, ומדינת ישראל בכללותה על כלכלתה ההופכת נכה לשנים...
האם יסולקו הקברניטים מכסאותיהם ? ? ?
האם יקום התמים שיזעק "המלך עירום ! ! הוא אינו יודע כלל לטפל בארוע רב נפגעים !
כל מה שהוא עושה נקרה כסת'ח ואנו קורבנותיו ! ! !
פרופ' תיאו דב גולן. (סליחה על הבוטות - הרי הגיעו מי הסחי עד נפש! )