צוות משותף של בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית ו"הדסה" העביר לממשלה דו"ח שבו מוצע לחדש את הלימודים במעונות היום, גני הילדים ובכיתות א'-ג' עם סיום הסגר הנוכחי. לפי הדו"ח, ילדים עד גיל עשר "אינם מהווים מניע למגיפה"
עוד בעניין דומה
לפי מחקרים שבוצעו, נאמר בדו"ח, ילדים מעל גיל עשר "נדבקים באופן דומה למבוגרים, אף כי התחלואה נמוכה יותר בקרבם. ילדים עד גיל עשר חולים באופן קל יותר מאשר מבוגרים, וילדים מתחת לגיל עשר נדבקים בשיעור נמוך יותר מילדים גדולים יותר".
עוד מצביע הדו"ח כי הזינוק שחל בתחלואה בישראל החודש (ספטמבר) "נובע בעיקר מפתיחת מערכת החינוך החרדית ב-20 באוגוסט ולא בהכרח מפתיחת מערכת החינוך לשאר התלמידים ב-1 בספטמבר. ייתכן שהדבר נבע גם מחופשות משפחתיות בשבועיים האחרונים של אוגוסט. כאשר בתי הספר הכלליים נפתחו ב-1 בספטמבר, הם לא פעלו במתכונת של קפסולות הרמטיות. ילדים מכיתות שונות התערבבו בצהרונים. בכיתות הגבוהות התאפשר לערבב ילדים בחמש קפסולות שונות".
עוד הדגישו חברי הצוות ש"יש חשיבות רבה לקיים לימודים בכיתות הגן ובכיתות א'-ג' וכי על הממשלה לקדם את הנושא. יש לפתוח את הלימודים רק בקפסולות של עד 20 ילדים לאורך כל היום, עם מורים קבועים וללא אפשרות לערבב את הקפסולות, בצהרונים או בהפסקות". כן ממליץ הצוות לערוך ניטור שוטף של התפרצות הנגיף בקרב מורים.
עוד מציע הצוות לפתוח את הלימודים באופן הדרגתי בשאר שכבות הגיל ובינתיים לשפר את מערך הלמידה מרחוק ולספק מחשבים לתלמידים. רק בשלב מאוחר יותר יהיה ניתן לפתוח את בתי הספר לשכבות הגיל הגבוהות, בהתאם לרמת התחלואה בכל יישוב.
"אנו מפצירים בשרי הממשלה להבין את חומרת המצב: דור שלם עלול לאבד הזדמנות חשובה ללמוד, להתקדם ולתרום לחברה. לצד השקעה ודאגה לתפקוד ראוי של מערכת הבריאות, יש חשיבות רבה בהשקעה בתלמידי ישראל״.
הדו"ח חובר על ידי ד״ר אלכס גיללס-הלל, ד״ר חגית הוכנר, ד״ר קטיה יז׳מסקי, פרופ׳ אמנון להד, פרופ׳ אורלי מנור, פרופ׳ רן ניר-פז, פרופ׳ אורה פלטיאל, ארי פלטיאל ופרופ׳ רונית קלדרון-מרגלית.