COVID-19 בישראל

הנהלת "הדסה" הזמינה 1.5 מיליון מנות מתרכיב החיסון הרוסי

מנהל בית החולים הדסה מתכוון לבקש השבוע ממשרד הבריאות אישור להשתמש בחיסון הרוסי בישראל | אם יתקבל האישור, יש כוונה להציע אותו לישראלים בתוך חודשיים-שלושה

ייצור חיסונים. אילוסטרציה

בית החולים הדסה מתכוון לבקש השבוע ממשרד הבריאות אישור להשתמש בחיסון הרוסי בישראל - אם הניסוי שמתבצע בו יסתיים בהצלחה. בסוף השבוע אמר מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין לגלי צה"ל כי בית החולים הזמין מהרוסים 1.5 מיליון מנות חיסון. להערכת פרופ' רוטשטיין, "בהסתברות סבירה הוא יעיל ובהסתברות די טובה – בטוח". ל"הארץ" הוסיף פרופ' רוטשטיין כי "עד תום שלב הניסוי השלישי בתרכיב הזה וניתוח כל הנתונים, לא ניתן לדעת כל זאת בוודאות".

למשרד הבריאות יגיש הדסה "תיק רישום" ובו כל המידע על תרכיב החיסון הרוסי כדי לקבל את האישור לתת אותו בישראל. לטענת פרופ' רוטשטיין, הביקורת שפורסמה בתקשורת העולמית על התרכיב הרוסי והחששות לגביו אינם מבוססים ונובעים בעיקר בגלל התחרות בין ארה"ב לרוסיה על הבכורה להבאת התרכיב לשוק. בדיווח נמסר כי גם אם לא יקבל 'הדסה' ממשרד הבריאות אישור להשתמש בחיסון, "יהיה לנו", אמר פרופ' רוטשטיין, "מה לעשות איתו כי 'הדסה' פועלת במקומות שונים בעולם".

אם יתקבל האישור, יש כוונה להציע אותו לישראלים בתוך חודשיים-שלושה. רוטשטיין אמר: "אמנם הרגולציה ברוסיה פחות הדוקה, אך אני מכיר באופן אישי בכירים רוסים שחוסנו. לא היו להם תופעות לוואי בעקבות זאת. הם מסתובבים בלי מסיכות. הם אמרו לי שבדקו את רמת הנוגדנים בגופם והיא גבוהה. אני לא מדבר על משהו מדעי אלא על משהו התנהגותי".

ל"הארץ" אמר עוד: "תמיד ייתכן שעובדים עלינו". הוא מסר שהתחייב לשלם בעד התרכיבים לרוסים מחיר שטרם נקבע תמורת אספקת 1.5 מיליון מנות החיסון. "ביקשנו 1.5 מיליון מנות נוספות, אבל על זה לא קיבלנו אישור. 'הדסה 'נמצאת במקום גבוה ברשימת ההזמנות של הרוסים, אבל לא ניתן לדעת בביטחון שההזמנה אכן תסופק במלואה. קבוצת משקיעים מגבה את 'הדסה' בנושא הזה. העיסקה לא תפגע בתקציב השוטף של בית החולים. אם משרד הבריאות יאשר את רישום החיסון הרוסי והשימוש בו, 'הדסה' תציע למשרד, לקופות החולים או לגופים אחרים לקנותו ממנה".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  חדשות,  19-COVID,  חיסון לקורונה,  החיסון הרוסי,  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
10.11.2020, 12:22

פרופ אלכסנדר גינזזבורג הוא יצר את החיסון, התחסן בעצמו ן גם התחסנו רבים בכירים ברוסיה עד כה לא דיווחו על תופעות לוואי וזה שרמת נוגדנים גבוה בדם אומר שחיסון יעיל ,ברוסיה כעת התחילו חיסון עמוני, ואנו נראה את התוצאות בקרוב , פרופ גיננברג הוא יהודי ואנו צריכים להתגאות ששוב אחד מעמינו עשה את זה. הוא טוב יותר יותר מהמדענים הסנובים באירופה ואמריקה. בכרוב נראה תוצאות וכדאי למדינת ישראל לשקול לרכוש את החיסון עבור אוכלוסיעת ישראל. על שאלה של ביקורת על החיסון פרופ גיזנזבור אמר שמדובר על תחרות נטו. למעשה כעת ברוסיה מתבצע שלב שלישי שהוא גם חיסון עמוני. נקווה יכולת טכנולוגית תאפשר לרוסיה לספק מספיק חיסונים. יש עוד לציין שחיסון טוב למשך שנתיים מה שיאפשר לחסל את את הקורונה כליל , את זה אנו לא שמעים מיצרנים האחרים במערב

אנונימי/ת
10.11.2020, 14:07

הבנתי שרוטשטיין מהדסה רכש מהחיסון הזה.
אבל תסביר לי בבקשה דבר אחד: אם החיסון יצא רק לאחרונה, איך ניתן לדעת שהוא טוב למשך שנתיים? אפילו הקורונה לא קיימת כאן שנתיים

15.11.2020, 13:22

השיטה שנבנה את החיסון כולל שתי זרזריכות בהפרש של שבועות , אין כרגע הוכה מה שאתה מבקש אבל פרופ גינזבורג ששיטה תאפשר חיסון לשנתיים שיאפשר לחסל את הקורונה לחלוטין ,אף חברה מערבית לא מתחייבת לשנתיים מה שעומר שאין ביטחות שקורונה תחוסל.

אנונימי/ת
15.11.2020, 13:35

אני לא מבקש שום דבר. אתה זה שאמר שהחיסון טוב לשנתיים, טענה שלא ניתן לבסס אותה בטרם תחלופנה שנתיים. אז גם מי שמתחייב על זה, ההתחייבות שלו שווה כקליפת השום.
רמת נוגדנים גבוהה לא בהכרח אומרת שהחיסון יעיל. צריך לראות את היעילות בתחלואה. התחלואה ברוסיה, לפחות בזמן כתיבת שורות אלה נמצאת בעליה.

16.11.2020, 11:18

חיסון עמוני בדרך קודם כל במוסקווה וכאשר זה תתבצע כנראה אחרי מספר שבועות ואז נראה תוצאות בפועל,אין דרל אחרת להחלית האם חיסון יעיל אלה ע" נוגדים בדם ,זה סמן הריאשון שחיסון יעיל.

אנונימי/ת
16.11.2020, 12:04

סיקירוב בתור התחלה עדיף שתכתוב באנגלית. ברור שעברית זו לא השפה שאתה שולט בה, ואין בכך בושה.
רמת נוגדנים בדם לא מעיד על יעילות קלינית. בדיוק כמו שניתוח יכול להצליח והחולה יכול למות. הדרך לבדוק אם חיסון יעיל היא ע"י השוואת התחלואה בכלל, והתחלואה הקשה בפרט, בין קבוצה שחוסנה לקבוצה שלא חוסנה.
ואין כרגע שום אפשרות לדעת שרמת הנוגדנים תשאר גבוהה שנתים, אז הפסק לפזר דברי הבל.