• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

פרופ' איתמר גרוטו התפטר מתפקידו במשרד הבריאות

לאחר 13 שנים כמשנה למנכ״ל וכראש שירותי בריאות הציבור, הודיע גרוטו על עזיבתו. במכתב לעובדים כתב: "ידענו תמיד להתמודד עם הקשיים שבדרך, אך הדינמיקה של מגיפת הקורונה הקשתה עלינו בדרכנו זו"

פרופ' איתמר גרוטו. "ישראל במקום השלישי באירופה במספר מקרי המוות שנמנעו כתוצאה מחיסונים"

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הודיע היום (א') לשר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ולמנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ חזי לוי, על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר 13 שנים כמשנה למנכ״ל וכראש שירותי בריאות הציבור, ובתום טיפול בקורונה בשנה האחרונה. גרוטו יישא תפקיד ובאחריות עד לגמר חפיפה עם מחליפו, לכשזה ימונה.

הודעתו של גרוטו מגיעה אחרי עזיבתם של שישה בכירים במשרד הבריאות בשנה האחרונה, ביניהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי ומנהל חטיבת בתי החולים הממשלתיים, ד"ר ארז און.

במכתב ששלח פרופ' גרוטו לעובדי משרד הבריאות, כתב: "רגע לפני פרידה, בתום 31 שנים בשירות הציבור בצה"ל ובמשרד הבריאות, בתום 13 שנים כראש שירותי בריאות הציבור וכמשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בתום שנה קשה ותובענית במיוחד בה שירתי בחזית המאבק בקורונה ופעלתי ללא לאות למען בריאות הציבור - ביקשתי היום משר הבריאות וממנכ"ל המשרד לסיים את תפקידי בסוף שנת 2020 ,על מנת לנוח קמעה, ולצאת לדרך חדשה.

"לאחר שהיתה לי הזכות הגדולה לשרת את מדינת ישראל שנים רבות במערכת הבריאות הצבאית והאזרחית - אשר נחשפת בימים אלה במלא תפארתה, מקצועיותה ומצוינות אנשיה - אני סבור שיש משמעות לערך הרוטציה ולהזרמת דם חדש לתוך המערכות הציבוריות".

גרוטו מציין במכתבו כיצד "כבר בגיל 18, כשהתחלתי ללמוד בעתודה האקדמית של צה"ל, החלטתי לבחור בתחום הרפואה. אני שמח על הבחירה הזו, כמו על ההחלטה שלי להתמחות בתחום בריאות הציבור.

"במסגרת תפקידי כראש שירותי בריאות הציבור, וכמשנה למנכ"ל המשרד, יזמתי והובלתי יחד עימכם, ובגיבוי השרים והמנכ״לים של המשרד, מגוון רחב במיוחד של פרויקטים, כמו למשל: חיזוק ושיפור הפיקוח על המזון, שדרוג סל החיסונים, תכנית 'אפשרי בריא' לקידום אורח חיים פעיל ובריא, ומאבק מתמיד במפעלים מזהמים".

עוד הוא מציין הישגים בתחומים כמו הקנביס הרפואי, התפתחות הילד, גנטיקה רפואית, הפיקוח על מזון מן החי ומיזם Israel Healthcare העוסק ביצוא הפוטנציאל הישראלי המתקדם בתחום הבריאות, ו"וכמובן, עוד הרבה לפני נגיף הקורונה, נלחמנו יחד בכמה וכמה מגיפות קשות ומסוכנות – כמו מגיפת הסארס (2003), שפעת העופות (2006), שפעת החזירים (2009) הפוליו (2013) ומחלת האבולה (2014).

עוד כתב גרוטו: "בכל הימים, החודשים והשנים בהם פעלתי לטובת הציבור ובריאותו, ובמיוחד בימים סוערים אלה, בהם מתמודדת מדינת ישראל יחד עם האנושות כולה עם הנגיף הקשה שתקף את העולם כולו, הקדשתי את מירב המאמצים שלי ועשיתי כל מה שביכולתי וקצת יותר כדי לחבר ולקשר לטובת בריאותו ורווחתו של הציבור, בין גורמים שונים בממסד הישראלי ובמערכות השונות שלו; בין משרדי ממשלה שונים, ועדות כנסת שונות וזרמים בחברה הישראלית; לחבר ולקשר בין מומחים שונים, תחומי ידע שונים וארגונים מכל המינים והתחומים; לחבר ולקשר בין דעות שונות בעולם הרפואה, שהוא עולם של מדע, אבל אף פעם לא היה ולא יהיה מדע מדויק.

"לאורך כל השנים האלה, לאורך כל הפעילויות האלה, ידענו הסכמות ודרכים משותפות, ידענו מחלוקות וחילוקי דעות, אבל מעל כל אלה עמד הרצון המשותף והעצום של כולם להתמודד ולהתגבר על כל הקשיים שבדרך. בשנה האחרונה, הדינמיקה המורכבת של מגיפת הקורונה הקשתה עלינו בדרכנו זו, אך אני מאמין ויודע כי בכל שלב ושלב עשו גורמי המקצוע את המירב והמיטב.

"עוד ארוכה הדרך ולא פשוטה, אך אני בטוח שביחד, מבפנים ומבחוץ, נמצא את התשובות והפתרונות, ונלמד לגבור גם על הנגיף הזה, בדיוק כמו שהתגברנו על קודמיו", סיים גרוטו את מכתבו.

שר הבריאות אדלשטיין הודה לגרוטו: "מלבד העובדה שמדובר באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, פרופ' גרוטו הוא אדם עם לב ענק שנכון לסייע לכל אדם במצוקתו. פרופ' גרוטו היה נכס גדול למשרד במשך שנים רבות ואזרחי ישראל חבים לו רבות".

פרופ' לוי, כך נמסר, שוחח עם פרופ׳ גרוטו והודה לו על תרומתו רבת השנים הן בתחום המקצועי והן בתחומים וארגונים רבים במערכת הבריאות ואיחל לו הצלחה רבה והמשך תרומה לציבור.

נושאים קשורים:  פרופ' איתמר גרוטו,  התפטרות,  משרד הבריאות,  פרופ' חזי לוי,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.11.2020, 02:12

בורחים לפני בוא יום הדין

אנונימי/ת
09.11.2020, 06:31

מתגובתך זה נראה שאינך מכיר לא את המצב ולא גרוטו.
הוא ממש לא בורח.
הוא פשוט מאס בכל הפוליטיקה הרדודה שחדרה לכל מקום. ההתפרצות שלו מול השאלות המטומטמות של מיקי לוי מעידה על עומס העבודה האדיר שבו הוא שרוי.
אה.. ולא יהיה שום יום דין. זה לא שבכל העולם מיגרו את הוירוס ורק כאן הוא משתולל וגורם לנזקים הכי גדולים. במיוחד שמשרד הבריאות הוא רק בורג אחד כאן.