COVID-19 בישראל

"אם יחוסנו כ-2 מיליון איש, בתוך חודש נראה את השפעת החיסונים"

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן מאמין שהיענות טובה בציבור למבצע החיסון שיחל בינואר תביא לשינוי דרמטי בתחלואה ובתמותה כבר בפברואר

פרופ' ערן סגל, מומחה לביולוגיה חישובית במכון ויצמן. "יש להעלות שוב את רמת החיסוניות הכללית במדינה". צילום: מכון ויצמן

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, שמציג מדי כמה ימים מודל חיזוי על תחלואת הקורונה בישראל, הצביע אתמול (ב') בראיון לאטילה שומפלבי ב-ynet על כך שהתחלואה לנפש ביישובים הערביים גבוהה פי ארבעה לעומת היקפה הכללי. "במרבית היישובים במגזר הכללי רמות התחלואה נמוכות", אמר, ו"ככל שהתחלואה תעלה, נראה זאת גם במערכת החינוך".

הוא סבור שיש צורך להגדיל באופן מסיבי את היקף בדיקות הקורונה היומיות: "יש הצלחות מאוד גדולות של מבצעי בדיקות המוניות שנעשו בעולם. צריך להגיע עד ל-500 אלף בדיקות ביום".

בהתייחסו לאפשרות שכבר בינואר יחל בישראל מבצע חיסוני הקורונה, העריך פרופ' סגל ש"כבר בפברואר נוכל לראות את השפעת החיסונים. כדי להוריד את התחלואה במהרה יש לחסן קודם כל אוכלוסיות שבסיכון - מבוגרים ואוכלוסיה עם מחלות הרקע וכל מי שבא הרבה במגע עם אנשים אחרים כמו צוותי רפואה ומורים.

"ניתן יהיה", הדגיש, "לראות שינוי בשטח כבר בחודש בפברואר. אם מלאי החיסונים יאפשר לחסן בתוך פרק זמן קצר כשני מיליון אזרחים, בתוך חודש נתחיל לראות את השפעת החיסונים, כמובן אם תהיה היענות גבוהה. חיסון קבוצות הסיכון פירושו 10% מהאוכלוסיה וזה יוריד דרמטית את התחלואה הקשה והתמותה. כשמבצע החיסון יתרחב מאסיבית – חודשיים-שלושה לאחר מכן נראה השפעה מאוד דרמטית שלו לקראת חזרה לשגרת חיים הרבה יותר נורמלית מזו שהיום".

נושאים קשורים:  פרופ' ערן סגל,  מגזר ערבי,  מגיפת הקורונה,  19-COVID,  חדשות,  חיסון לקורונה
תגובות