חדשות

המרכז למחלות נדירות גנטיות בילדים ב"ספרא" הוכר כמרכז מומחה

פרופ' אניק רז-רוטשילד, מנהלת המרכז למחלות נדירות גנטיות בילדים, שהובילה את התהליך לקבלת ההכרה ממשרד הבריאות: "הדבר יאפשר למטופלים לקבל את מכלול השירותים תחת קורת גג אחת"

בית החולים לילדים ספרא ב"שיבא". צילום: דוברות בית החולים

זה שנים שהמרכז למחלות גנטיות נדירות בבית החולים ספרא לילדים בתל השומר מהווה אבן שואבת לאלפי מטופלים מרחבי הארץ ומחו"ל. כעת קיבל המרכז הכרה בהישגיו כאשר משרד הבריאות הגדיר אותו  כ"שירות רפואי מתמחה".

המרכז למחלות גנטיות נדירות בילדים הוקם ב-2014 ונותן מענה לאלפי משפחות בכל ההיבטים האבחוניים והטיפוליים הרלוונטיים למחלות גנטיות נדירות. פרופ' אניק רז-רוטשילד, רופאת ילדים, גנטיקאית ומנהלת המרכז למחלות נדירות גנטיות בילדים, שהובילה את התהליך ארוך השנים לקבלת ההכרה, מסבירה כי "ללא ספק מדובר בהישג מרשים של המרכז למחלות נדירות. המרכז מהווה ערוץ משמעותי להנגשת מידע, להגברת מודעות לתחום, למחקר, לטיפול ולאבחון של מחלות נדירות.
לצד הכבוד על ההישג, המסירות, ההשקעה והעבודה המאומצת של כל העוסקים במלאכה, ההכרה הרשמית באה בראש ובראשונה להקל ולסייע למשפחות לילדים עם מחלות גנטיות נדירות".

ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים ספרא-שיבא, הוסיף: "שנים רבות של עשייה למען המטופלים קיבלו כעת הכרה חשובה שתאפשר למטופלים לקבל את מכלול השירותים הרפואיים והאבחוניים תחת קורת גג אחת. המרכז למחלות גנטיות נדירות בילדים ימשיך להוביל הן מבחינה קלינית והן מבחינה מחקרית, ולהוות מרכז מצוין הנותן את המענה המתקדם ביותר באבחון ובטיפול במגוון רחב של מחלות נדירות".

נושאים קשורים:  פרופ' אניק רז-רוטשילד,  ד"ר איתי פסח,  מחלות גנטיות,  מחלות נדירות,  רפואת ילדים,  בית החולים לילדים ספרא,  בית החולים שיבא,  חדשות
תגובות