• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

מנכ"ל "הדסה" מאשים: "האדישות והניכור השתלטו על הממשלה"

פגישה נוספת שקיימו מנהלי בתי החולים הציבוריים עם פקידי האוצר הסתיימה ללא תוצאות | פרופ' זאב רוטשטיין: "החזית בוערת, צוותים נופלים מהרגליים, אין מענה לחולים ובממשלה לא מתגייסים לעזרה"

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, "ביום ראשון הקרוב לא יהיו כפפות כלל בבית החולים". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

לאחר שגם אתמול (א') הסתיימה ללא תוצאות פגישה נוספת שקיימו מנהלי שבעה בתי החולים הציבוריים העצמאיים עם פקידי האוצר, המסרבים להבטיח את פעילות בתי החולים אפילו למשך שנה אחת – ובעקבות זאת הודיעו המנהלים שצעדי המחאה שהם נוקטים יוחרפו עוד יותר בימים הקרובים – שיגר מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, מכתב חריף ללשכת ראש הממשלה ובו הוא מאשים את הממשלה בגלוי: "האדישות והניכור השתלטו עליכם".

וכך כתב פרופ' רוטשטיין: "עובדה ידועה לכל היא שבמשך שנים רבות הזנחתם את בתי החולים הציבוריים במדינה, ייבשתם אותם, קיפחתם אותם בתקצוב חסר, הכרחתם אותם בחוק לפעול מתחת לעלויותיהם כפי שנקבעו על ידי משרד הבריאות. ועכשיו, למרבה הצער, הגענו לכך שכולם מצויים בקשיים כלכליים קשים.

"שבעה מנהלי בתי החולים הציבוריים מפגינים ומוחים מעל לשבוע, בגופם, מול משרד האוצר - ונראה לי שזה בעיניכם פחות דחוף וחשוב מאשר העיסוקים האחרים שבהם אתם עוסקים היום.

"האם אתם ערים לכך שאנחנו, המנהלים, ניצבים מול מנהלי המחלקות הרפואיות והאחיות שלנו הנמצאים בחזית המאבק בקורונה, ובו זמנית גם מול חזיתות נוספות, כאשר הם מתריעים שמצוקת כוח האדם הנוראית עכשיו, כולל חוסר ממשי מסוכן ברופאים ובאחיות, יוצרת מצב מפחיד של חוסר בטיחות, הגובל בסיכון המטופלים?

"האם אתם ערים לכך שתת התקצוב וחוסר המזומנים של כולנו מונע כבר עתה מבתי החולים קבלת אספקה שוטפת של תרופות וחומרים מתכלים - מה שצריך במינימום כדי לטפל בחולים?

"אם בשעה כזאת כשהחזית בוערת, אינכם מתגייסים לעזרתנו, אזי אין מנוס מהקביעה שהאדישות והניכור לבריאות הציבור המקבל שירותים רפואיים מאיתנו השתלטו עליכם לגמרי. ה'דרג המקצועי' - צמד מילים הנשמעות היום במדיה - לא הצליח עד היום למצוא איך לסייע בטיפול במצב.

"הבנו, כי מה שקראנו פעם 'נערי ונערות האוצר' הם חבר'ה טובים ואולי אפילו מצטיינים בתיאוריות הכלכליות, אבל לא הם נותנים את הדין על מחדלי משילות ותיעדוף נכון של השקלים אותם מוציאה הממשלה בעת הזאת.

"חברי הממשלה הנכבדים, אנא תעדפו נכון ומהר את בתי החולים הציבוריים הנמצאים בחזית המאבק, כי לצערי מה שמתרחש היום זה נורא. אנא התפנו מעיסוקיכם החשובים והקדישו לנושא הבריאות ומצב בתי החולים תשומת לב. שימעו אותנו, לימדו מה קורה בפנים, איך צוותים נופלים ממש מהרגליים ואיך אין מענה לצורכי החולים. מצב זה אינו מחויב המציאות ודי מבייש אותי כאזרח מדינת ישראל שאנחנו במצב כזה.

"אמנם בתי החולים הציבוריים נתרמו בעבר על ידי עמותות צדקה ומקוששים תרומות גם בהווה, אבל הם ציבוריים ומשרתים את כל עם ישראל, וזאת בוודאי איננה סיבה לאפלייתם התקציבית המתמשכת ולהעמדתם בסיכון ממשי לעצם קיומם בתקופה הזו. אז קדימה, בבקשה – עשו זאת עבור מטופלינו!".

בהודעה משותפת לתקשורת שהפיצו מנהלי בתי החולים נאמר עוד כי "האוצר מסרב לתת מענה לצרכים המיידיים ושולח את בתי החולים לקושש תרומות כדי לתת טיפול רפואי נאות ל-2.5 מיליון ישראלים, תושבי ירושלים וסביבתה, בני ברק, נתניה והאזור שלידה ונצרת".

בנוסף נפגש אתמול מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, עם מזכיר הממשלה, מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, צחי ברוורמן, והציג בפניו את צורכי בתי החולים וגם פירט את המשך הצעדים הצפויים.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  בתי חולים ציבוריים,  תקציב בתי החולים,  חדשות,  19-COVID,  משרד האוצר,  פרופ' עופר מרין,  בית החולים שערי צדק,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות

" הזנחתם, קיפחתם, יייבשתם..." לא להאמין. האם שועל רוטשטיין יוצא כנגד הפדרינו שלו, ליצמן?