• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

עזה תקבל היום 1,000 חיסוני קורונה באישור ישראל

משפחת גולדין פנתה לבג"ץ בבקשה להוציא צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים השבויים

תושבות עזה במגיפת הקורונה. צילום: Abed Rahim Khatib/ פלאש 90

עזה מקבלת לראשונה חיסונים נגד קורונה מהרשות הפלסטינית ובאישור הדרג המדיני בישראל. משלוח החיסונים הראשון לרצועה – 1,000 מנות של התרכיב הרוסי ספוטניק-5, שרוסיה תרמה, עשה דרכו הבוקר לרצועה דרך מעבר ארז.

שלשום (ב') ביקשה הרשות הפלסטינית להעביר 2,000 מנות חיסון לעזה מתוך ההקצאה שקיבלה מרוסיה, כ-10,000 מנות. הרשות הפלסטינית מצפה לקבל גם את תרכיבי החיסון של חברת אסטרהזניקה עימה נחתם הסכם וכן את תרכיב החיסון הסיני.

בשבוע שעבר  העבירה ישראל במחווה של רצון טוב לרשות הפלסטינית 5,000 מנות חיסון של חברת מודרנה מתוך ההקצאה הישראלית. אלו יינתנו בעיקר לצוותי הרפואה.

בתוך כך פנתה הבוקר משפחת גולדין בבקשה לבג"ץ להוציא צו ביניים בהול לעצירת העברת החיסונים לעזה ללא השבת הבנים השבויים. שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין, מסר: "אישור העברת החיסונים הוא סכין בלב לוחמי צה"ל. הממשלה הזו מאבדת את הבלמים ומפקירה את הבנים. הדבר המינימלי המתחייב הוא להשיב חזרה את הלוחמים אורון שאול והדר גולדין. הממשלה הזו מתפרקת מהערכים הבסיסיים שלה ומפקירה את לוחמי צה"ל בידי הגרועים שבאויבי ישראל.

"אנחנו פונים כעת לבג"ץ על מנת לעצור את המחדל הזה ולחייב את הממשלה להפסיק את העברת החיסונים לראשי ומחבלי החמאס - כל עוד החיילים והאזרחים המוחזקים בידי ארגון הטרור של החמאס השולט בעזה לא מוחזרים חזרה לישראל".

נושאים קשורים:  עזה,  הרשות הפלסטינית,  הדר גולדין,  19-COVID,  חדשות,  חיסון לקורונה
תגובות