COVID-19 עולמי

"פייזר" העלתה את טמפרטורת אחסון החיסון - ממינוס 80 מעלות למינוס 15

חברת התרופות ביקשה את אישור ה-FDA לאחסן את תרכיב החיסון שלה בטמפרטורה רגילה של מקפיא לאחר שהובררה עמידותו בתנאים אלה

עובד במרכז הלוגיסטי של "טבע" בשוהם לאחסון בהקפאה של תרכיבי הקורונה של "פייזר". צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

חברת פייזר הודיעה ביום ו' ל-FDA כי ניתן לאחסן את תרכיבי החיסון לקורונה שפיתחה גם בטמפרטורה רגילה של מקפיא המקרר – מינוס 25-15 מעלות - ועמידותו נשמרת.

בהודעת החברה נמסר כי "פייזר" ביקשה מה-FDA אישור להתיר אחסון ואחזקה של תרכיב החיסון שפיתחה עם "ביונטק" הגרמנית בטמפרטורה זאת, מה שעשוי להרחיב עוד יותר את מבצע החיסונים העולמי. עד כה נדרש היה לאחסן את בקבוקוני התרכיב בטמפרטורה קיצונית של מינוס 80 מעלות ורבים מהם נזרקו לפח בשל החשש שלא עמדו בתקן ההקפאה המחמיר.

אם החברה תקבל את האישור שביקשה, האחסון ויכולת השינוע של תרכיבי החיסון יהיו קלים ופשוטים משמעותית גם עבור אזורים מרוחקים ולמדינות עניות.

קודם לכן קיבלה "פייזר" אישור לאחסון בטמפרטורה הקיצונית ובניסויים שערכה קבעה כי תנאים אלה שומרים על יציבות התרכיב למשך שישה חודשים. שינוע התרכיבים נעשה כיום במכלים תרמיים מיוחדים שבהם הם יכולים להימצא לא יותר מ-30 יום ובתנאי שמדי חמישה ימים יוסיפו למכלי השינוע קרח יבש. רק לאחר שמתברר שהתמלאו כל התנאים הללו ניתן לאחסן את הבקבוקונים חמישה ימים נוספים בטמפרטורה של 8-2 מעלות מתחת לאפס במקרר.

יו"ר ומנכ"ל "פייזר", ד"ר אלברט בורלא, מסר כי החברה מבצעת כל הזמן מחקרי עמידות כדי לייעל את מערך הייצור, ההפצה והשינוע של תרכיבי החיסון החדשים המבוססים על טכנולוגיית mRNA. המטרה, הבהיר, לשפר את הנגישות לתרכיב החיסון עבור מערכות בריאות שונות ברחבי ארה"ב בפרט ובעולם בכלל. "אנו מעריכים את שיתוף הפעולה עם ה-FDA. ביחד נבטיח שהחיסון שלנו יוכל להישלח ולהיות מאוחסן בתנאים טובים הרבה יותר".

גם מנכ"ל חברת ביונטק, אוגור שאהין, אמר: "בראש סדר העדיפויות שלנו עמד הפיתוח המהיר והבטוח של תרכיב חיסון אפקטיבי במטרה להציל כמה שיותר חיים. אספנו כל העת מידע חשוב הנוגע לעמידותו של החיסון בטמפרטורות שונות. כעת אנו יודעים להגיד שתרכיב החיסון יוכל להיות מאוחסן בבתי המרקחת הרגילים ובמרכזי הבריאות בעולם בגמישות יתרה. נמשיך לחקור ולפתח את החיסון כך שיהיה קל יותר לשנע את הבקבוקונים ממקום למקום".

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  פייזר,  ה-FDA,  חדשות,  ד"ר אלברט בורלא
תגובות