COVID-19 בישראל

בעקבות האיומים על חייה, רופאי "שיבא" התייצבו לתמוך בפרופ' רהב

לקראת קבלת ההחלטה על מתן חיסוני הקורונה לילדים מתחת לגיל 16 - התקפה שלוחת רסן ברשתות החברתיות נגד פרופ' גליה רהב | רופאי "שיבא": "נמשיך לעודד התחסנות על מנת להציל חיים"

בכירי הרופאים ב"שיבא" פרסמו אמש (ב') הודעת תמיכה בעמיתתם פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי, מאחר שהיא עומדת עתה במרכזה של התקפה שלוחת רסן ברשתות חברתיות – כל זאת לקראת קבלת ההחלטה בנוגע למתן חיסוני הקורונה לילדים מתחת לגיל 16.

בהודעת התמיכה של הרופאים שנשאה את הכותרת "כולנו גליה רהב", נאמר בין השאר: "הולכים עם האמת המקצועית - חיסונים הצילו מאות מיליוני אנשים מתחלואה ומתמותה לאורך ההיסטוריה והדבר אינו שונה כשמדברים על מגיפת הקורונה. איומים לא ישתיקו את האמת המקצועית. לא נחריש אל מול נסיונות לפגוע בבריאות של כולנו. רופאי המרכז הרפואי שיבא ימשיכו לעודד התחסנות על מנת להציל חיים ולהחזיר את ישראל והעולם כולו לשגרה בטוחה".

על ההודעה הפומבית חתמו, בין השאר, מנכ”ל "שיבא", פרופ’ יצחק קרייס, הסמנכ"ל ומנהל בית החולים הכללי, פרופ’ ארנון אפק, מנהל בית החולים לילדים, ד"ר איתי פסח וכן מנהל המרכז לחקר הסרטן, פרופ’ גידי רכבי.

בדיווח על כך של אמיר ינקו הבוקר (ג') ב- הוצג כמה מהנאצות והביטויים שלוחי הרסן שהופנו אישית וישירות כלפי פרופ' רהב, חברת ועדת החיסונים של משרד הבריאות ובקבינט הקורונה שמאז שפרצה המגיפה בישראל היא אחת הדמויות הבולטות ביותר מקרב אנשי המקצוע המציגה ברהיטות את עמדתה.

בין השאר הופיעו כתבות בפייסבוק שבהם איימו על חייה, הציגו אותה כ"רוצחת ילדי ישראל", השוו אותה לדמות הנבל והמרשעת דה-וייל בסרט "כלבים וגנבים" שבו תוארה כמי שמנסה להשיג גורי כלבים דלמטיים כדי לייצר מהם מעילי פרווה לעשירים. כמו כן איימו עליה ברשת: "גליה, מקווים ומייחלים ליום שאלוהים ייקח אותך במהרה בימינו ונאמר אמן", או "שתהי השכנה העתידית של היטלר בגיהנום".

כן הואשמה בכתבות על כך שהיא מקבלת תשלום מ"פייזר" לצורך עידוד החיסון, הושוותה למי שעברה על קוד האתיקה הרפואית שפורסם לאחר משפט הרופאים במשפטי נירנברג שבהם הועמדו לדין רופאים נאצים שערכו ניסויים בבני אדם במהלך מלחמת העולם השנייה.

פרופ' רהב סיפרה כי בתה, שהיא רופאה בעצמה, "נחשפה למה שנכתב עלי ונחרדה". ביום ו' פנתה למשטרה. בינתיים החליטה פרופ' רהב שלא להגיש תלונה. פרופ' רהב היא בת לניצולי שואה. על השוואתה להיטלר ולרופאים הנאצים אמרה: "זה ממש מופרע. אני ניצחתי את היטלר. הוריי עברו את מה שעברו והיום אני מובילה מלחמה בנגיף הקורונה. זה ניצחון על היטלר".

בתה, ד"ר רוני רהב־קורן, אמרה: "זה מחריד ומפחיד אותי. אמא שלי מקריבה את כל־כולה בלי לקבל על זה גרוש. במקום להודות לה ולהעריכה - זה מה שיש לאנשים להגיד? אף אחד לא הולך לעשות ניסוי. אמא שלי, בת לניצולי שואה, מוצגת כפושעת נגד האנושות. כשקראתי את הכתבות האלה התחלתי לחשוש".

בין רופאי המרכז הרפואי שיבא שכבר הביעו תמיכה בפרופ' גליה רהב (הרשימה עוד צפויה להתרחב): פרופ׳ יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי,  פרופ׳ ארנון אפק, משנה למנהל המרכז הרפואי ומנהל בית החולים הכללי; פרופ׳ אמתי זיו, מנהל בית החולים השיקומי המשולב; פרופ׳ דרור חרץ, ראש רשות המחקר ויו"ר ועדת הלסינקי; פרופ׳ גידי רכבי, מנהל המרכז לחקר הסרטן; פרופ׳ גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים; פרופ׳ אהוד גרוסמן, מנהל האגף הפנימי ודיקאן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב;

פרופ׳ רז סומך, מנהל מחלקת ילדים א׳ בבית חולים ספרא לילדים; פרופ׳ איל סיון, מנהל בית החולים לנשים ויולדות; פרופ׳ הווארד עמיטל, מנהל מחלקה פנימית ב׳ ומנהל המכון למחלות אוטואימוניות; פרופ' אהוד רענני, מנהל מרכז לב, חזה וכלי דם; פרופ' עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי; פרופ' אייל לשם, מומחה במחלות זיהומיות ומנהל המכון לרפואת מטיילים ומחלות טרופיות; פרופ' ננסי אגמון, מנהלת היחידה לאימונולוגיה קלינית ואלרגיה;

פרופ' איריס ברשק, מנהלת המכון לפתולוגיה; ד״ר גדי סגל, מנהל מחלקת פנימית ט׳ וראש רשות ההוראה ("דיקאן"); ד״ר יובל לוי, סגן מנהל בית החולים הכללי ומנהל האגף האמבולטורי; ד״ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים; ד״ר משה אשכנזי, סגן מנהל בית החולים ספרא לילדים; ד״ר גליה ברקאי, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בילדים ומנהלת בית החולים הווירטואלי SHEBA BEYOND; ד״ר אסף ויונטה, מנהל מחלקת ילדים ב׳ בבית החולים ספרא לילדים; ד״ר יעל ידיד-חביב, מנהלת טיפול נמרץ כללי וטיפול נמרץ קורונה; ד״ר דינה אורקין, מנהלת אגף חדרי ניתוח והרדמה; ד"ר חגית יונת, מנהלת מחלקה פנימית א'.

נושאים קשורים:  פרופ' גליה רהב,  חיסונים,  חיסון לקורונה,  חיסון ילדים,  חדשות,  19-COVID,  רשתות חברתיות
תגובות
09.03.2021, 17:39

חזק ואמץ גליה

אנונימי/ת
10.03.2021, 18:48

שתדליק השנה שוב משואה

מצטרף לתמיכת רופאי שיבא בתמיכתם בגליה .רופאה מצפונית ומיוחדת. מוכנה תמיד לעזור .בעבר תמכה בבית חולים בפריפריה לקידום נושא מניעת בזיהומים הטיפול בהם.

אנונימי/ת
10.03.2021, 19:59

מכחישי החיסונים והמדע למיניהם מתנהגים בדומה לכלב אשר נושך את היד המאכילה אותו מאחר ואינו מבין כי אותה יד חפצה בטובתו.אנלוגיה אחרת היא להשתמטות מגיוס של אזרחים לצבא לטובת הכלל -יש משתמטים גם בהתגייסות להתחסן בעת מלחמה מול הקורונה.המתגייסים לצבא מסכנים את חייהם ובריאותם לעת מלחמה ואילו המשתמטים מחיסונים ,שאינם מסכנים את חייהם ,ממציאים להם פחדים וחששות שאין להם בסיס ואין בליבם שמץ דאגה לטובת הכלל.

אנונימי/ת
11.03.2021, 10:09

אין שום מקום לאיומים וכתבי נאצה, גם עם דעה שונה. אך התגובה לפניי גם לא ראויה. לא כל מי שלא התחסן הינו קיצוני טיפש שלא מבין דבר. גם מי שעובדים במערכת הבריאות ולא מוכנים להתחסן עושים זאת כי מבחינים שעדיין אין מספיק ידע על ההשלכות העתידיות של החיסון מסוג זה על הגוף. טובת הכלל היא שמי שבאוכלוסיית סיכון יתחסן, נקודה. מה שאתה כותב זה פשוט שיסוי של קבוצה בקבוצה וזה לא פחות שפל מהאיומים על חייה של רופאה ספציפית.