COVID-19 עולמי

"ג'ונסון אנד ג'ונסון" חויבה לפרסם תווית אזהרה על אריזות החיסונים

הרגולטור האירופאי מצא קשר אפשרי בין מתן תרכיבי החיסון של החברה להופעת קרישי דם אך קבע כי יתרונות החיסונים עולים על הסיכון לתופעת הלוואי הנדירה

בקבוקון תרכיב החיסון לקורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. צילום: שאטרסטוק

צוות המומחים של הסוכנות האירופית לרפואה EMA, הרגולטור לנושאי תרופות וחיסונים במדינות האיחוד האירופאי, פרסם אמש (ג') את החלטתו לגבי חיסוני הקורונה של "ג'ונסון אנד ג'ונסון" ומחייב את החברה להטביעה תווית אזהרה על אריזות החיסונים לקורונה מפני אפשרות לתופעת הלוואי הנדירה של הופעת קרישי דם בעקבות קבלת החיסון מתוצרתה, שניתן במנה אחת.

הצוות קבע כי "מצא קשר אפשרי", כהגדרתו, בין תרכיב החיסון להופעת קרישי דם – תופעה מאוד נדירה. דיווחים על אירועים כאלה הגיעו לאחרונה מכמה מדינות באירופה וגם מארה"ב. בעקבות זאת הורו רשויות הבריאות בחלק ממדינות אירופה להפסיק או לעצור זמנית את השימוש בתרכיב הזה עד קבלת החלטה ברורה של ה-EMA. צוות המומחים קבע כי הגיע למסקנה שהיתרונות שבמתן תרכיב החיסון הזה עולים על הסיכונים הקטנים מאוד.

בחודש שעבר, בעקבות תופעת לוואי דומה לאחר מתן החיסונים של "אסטרהזניקה", נקבע על ידי אותו גוף כי קיים כנראה קשר אפשרי בין התרכיב לתופעה הנדירה וגם כאן נקבע שהיתרונות שבמתן החיסון עולים על הסיכונים הללו. "סיכון כזה להופעת קרישי דם בעקבות מתן התרכיב הוא מופחת או קטן יותר מאותה תופעה שנגרמת לעתים רחוקות אצל נשים שנוטלות גלולות למניעת הריון", צוין.

האיחוד האירופאי הזמין עבור 27 חברות הארגון יותר מ-200 מיליון מנות חיסון מג'ונסון אנד ג'ונסון", שיסופקו עד סוף 2021. ההערכה שחידוש השימוש בתרכיבים הללו ייתן דחיפה למבצע החיסונים המקרטע במדינות רבות ביבשת וגם יקנה הגנה מפני הידבקות בנגיף במיוחד לקבוצות באוכלוסיות שקשה יותר לרשויות הבריאות להגיע אליהן כגון מהגרי עבודה וחסרי בית.

נושאים קשורים:  ג'ונסון אנד ג'ונסון,  אסטרהזניקה,  קרישי דם,  תופעת לוואי,  חיסון לקורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות