COVID-19 בישראל

הוועדה המייעצת במשרד הבריאות נתנה אור ירוק לחיסון בני 15-12

הערכת פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש: שיעור המתחסנים בני 19-12 עשוי להגיע בקצב איטי לכמה עשרות אחוזים - "זה יהיה לאט, אבל חשוב שיוצאים לדרך"

פרופ' נחמן אש. "נראה שאין דחיפות לחסן ילדים". צילום: דפנה גאזט

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, גיבש את עמדת משרד הבריאות באישור שר הבריאות, בעניין הרחבת החיסון לבני נוער בגילאי 12-16. אמש (ג') התקיים דיון הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) וועדת המעקב בנושא חיסונים בראשות המנכ"ל לוי ובהשתתפות פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ד"ר בעז לב, מנהל הצט"מ, נציגי איגוד רופאי הילדים ומומחים לחיסונים ולאפידיומיולוגיה.

בתום דיון ארוך, אשר במהלכו הוצגו מצגות אנשי המקצוע והמומחים השונים וסקירת העבודה הרב מקצועית שדנה בסיבוכים אפשריים בהרחבת החיסון, לרבות דלקת בשריר הלב, הוחלט לאור העובדה שהתחלואה כעת בישראל נמוכה ביותר, להמליץ על חיסון בהקדם לקבוצות סיכון: ביניהם מתבגרים עם סיכון רפואי לחלות בקורונה קשה, מתבגרים המתגוררים עם בני משפחה בעלי סיכון לחלות בקורונה קשה וכן למשפחות הצפויות לטוס לחו״ל. מעבר לקבוצות סיכון, נמסר ממשרד הבריאות, "אפשר לחסן את כל המעוניינים בכך - החיסון יעיל ובטוח".

החיסון למתבגרים צפוי להתחיל במהלך השבוע הבא, במסגרת קופות החולים. משרד הבריאות ימשיך ויעדכן בהתאם לנדרש.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש העריך הבוקר (ד') בראיון ל-103FM כי שיעור המתחסנים בגילאי 19-12 בישראל עשוי להגיע לעשרות אחוזים: "זה יהיה לאט יותר, אבל חשוב שיוצאים לדרך", אמר פרופ' אש ואישר כי הוועדה המייעצת במשרד הבריאות נתנה אור ירוק לחיסון של בני 12-15: "אני שמח מאוד על כך וזה יאפשר להתחיל לחסן בשבוע הבא".

בהתייחסו למקרי מיוקרדיטיס בקרב מתחסנים אמר פרופ' אש: "החיסון יכול לגרום במקרים מסוימים לדלקת. התופעה לא שכיחה. בגילאי 19-16, שהיא קבוצת הייחוס שלנו, זה כ- 1:6000 והמחלה במרבית המקרים קלה וחולפת. התופעה נראתה יותר בבנים מאשר בבנות, לא יודעים כיום להסביר מדוע, כנראה סיבה ביולוגית או גנטית מסוימת. ראינו יותר מקרים של דלקת בשריר הלב אחרי קבלת המנה השנייה של החיסון והיא הופיעה ביום החמישי אחרי קבלתה".

לדבריו, לאור התחלואה הנמוכה בישראל בימים אלה, "נראה שאין דחיפות לחסן ילדים. אני מקווה שלא תהיה עלייה בתחלואה בכלל". לדבריו, במשרד הבריאות ממתינים לתוצאות שיגיעו מארה"ב, שם כבר חוסנו כמיליון ילדים. "אני מעריך שהתוצאות יגיעו בשבועות הקרובים, נחכה ונראה מה קורה שם".

בהתייחסו לאיומים כלפי רופאים בוועדה המייעצת של משרד הבריאות התומכים בחיסון ילדים, אמר פרופ' אש: "זה פשוט פשע, צריך לטפל בזה ביד קשה, למצוא את המאיימים ולהביאם בהקדם לדין. על הרופאים הדנים בנושא החיסונים אחריות כבדה והם מקבלים החלטות קשות. משרד הבריאות פועל מול המשטרה וכמובן מגבים את הרופאים".

338 חולי קורונה בלבד במצב פעיל

דו"ח הבוקר של משרד הבריאות מצביע על 35 נדבקים מאומתי קורונה חדשים שאובחנו אתמול ועוד חמישה מאז חצות ועד מועד הדיווח (10:00). במצב פעיל עכשווי נמצאים עתה בישראל 338 וחלה ירידה קלה במספר המאושפזים מהם בבתי החולים - 87. מתוכם, רק 46 במצב קשה ובהם 31 מונשמים. עד כה נפטרו 6,413 חולי קורונה.

אתמול נעשו 25,476 בדיקות ושיעור החיוביים לנגיף שנמצא בהן 0.1%. מקדם ההדבקה: 0.88. עד כה התחסנו במנה הראשונה 5,452,298 ישראלים ומהם 5,134,158 גם במנה השנייה.

נושאים קשורים:  חיסון ילדים,  19-COVID,  פרופ' נחמן אש,  חדשות,  קורונה,  מיוקרדיטיס,  חיסונים
תגובות
02.06.2021, 18:24

מקדם הדבקה 0.88
נמוך או עולה

02.06.2021, 18:34

pfizer והרגולציה: כמו סכין וחמאה

02.06.2021, 19:14

מצוין צאו לדרך